وجود 7 مدرسه تک دانش آموز در مناطق عشایری خراسان شمالی
کد خبر: 4064376
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸

وجود 7 مدرسه تک دانش آموز در مناطق عشایری خراسان شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از وجود 7 مدرسه تک دانش آموز در مناطق عشایری استان خبر داد.

ابوالقاسم اکبری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی ابوالقاسم اکبری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه معلمین عشایر جز بهترین و دلسوزترین معلمان کشور هستند، به طوری که این معلمان در دو سال کرونا با حضور در مناطق عشایری و آموزش دانش اموزان جلوه‌های ویژه معلمی را خلق کردند، اظهار کرد: جذب خیرین، حذف مدارس کانکسی ثابت و ساخت مدرسه به جای آن و استفاده از ظرفیت اولیا عشایر در بهبود روند آموزش دانش آموزان عشایر بسیار مهم است.

وی تأکید کرد: با نگاه خوب دولت در حوزه عشایر اعتبارات خوبی جذب شده و امیدواریم در سفر آتی ریاست  جمهوری به استان زمینه تحول در  حوزه عشایر با استفاده از ظرفیت‌های ملی و استانی ایجاد شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی ادامه داد: خراسان شمالی دارای 249  آموزشگاه عشایری است که از این تعداد ۲۱۴ آموزشگاه ابتدایی ۳۲ آموزشگاه متوسطه اول و ۳ آموزشگاه متوسطه دوم هستند.

وی با تأکید براینکه ۶۸۰۰ دانش آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند، افزود:  ۱۰ آموزشگاه شبانه روزی عشایری در دو شهرستان شیروان و مانه و سملقان مشغول فعالیت هستند و از مجموع  214 آموزشگاه ابتدایی 108 آموزشگاه بصورت سیار در منطقه مراوه تپه استان گلستان مستقر می‌باشد.

اکبری مهمترین اولویت آموزش و پرورش استان را برقراری عدالت آموزشی، تربیتی، افزایش کیفیت و پوشش تحصیلی دانست و گفت: با وجود ۱۰ آموزشگاه شبانه روزی زمینه جذب و پوشش بیش از ۵۰۰ دانش آموز دختر فراهم شده است و همچنین در مناطق عشایری برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان ۷مدرسه با ۱دانش آموز داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی مهمترین نیازمندی‌های مدارس عشایری را در حوزه تجهیزات آموزشی، ورزشی، کتابخانه‌های کلاسی، تجهیزات خوابگاهی و.... دانست.

انتهای پیام
captcha