تقویت فعالیت‌های قرآنی با فعال‌شدن کانون‌های مساجد
کد خبر: 4065549
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد:

تقویت فعالیت‌های قرآنی با فعال‌شدن کانون‌های مساجد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مسجدمحوری را یکی از گفتمان‌های دولت برشمرد و گفت: فعالیت‌ها باید به مسجد برگردد و این در دستور کار دولت سیزدهم است.

تقویت فعالیت‌های قرآنی با فعال‌شدن کانون‌های مساجد

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، رضا ثقتی، امروز، 30 خردادماه در دیدار با امام جمعه تالش، با معرفی نورالله صفرپور به‌عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش، شورای فرهنگ عمومی را تکلیف فراسازمانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی تنها شورایی است که مصوبات آن، قانون بوده و لازم‌الاجراست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: باید این شورا ذیل رهنمودهای امام جمعه شهرستان فعال‌تر از قبل جلسات خود را برگزار و مصوبات را پیگیری کند.

وی مسجد محوری را یکی از گفتمان‌های دولت برشمرد و با تصریح اینکه فعالیت‌ها باید به مسجد برگردد و این در دستور کار دولت سیزدهم است، بیان کرد: 953 کانون فرهنگی هنری در سراسر استان گیلان فعالیت می‌کنند که ظرفیت بالایی بوده و باید از آن بهره گرفته شود.

ثقتی با اشاره به عملکرد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد، از ایجاد تغییراتی در فعالیت این کانون‌ها جهت پویاتر شدن خبرداد و اظهار کرد: با فعال شدن کانون‌های مساجد فعالیت‌های قرآنی نیز پررنگ‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه تالش دارای پراکندگی اقوام با آرا و نگرش‌های متفاوت است تصریح کرد: این شهرستان به مثابه یک استان بوده و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمرکز و نگاه ویژه به حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان به دنبال تحقق عدالت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اعلام اینکه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری تالش بسیار ضعیف بوده و نیازمند نگاه ویژه است، تصریح کرد: عدالت فرهنگی به معنای مساوات نیست و باید هر شهرستان متناسب با ظرفیت‌های خود از اعتبارات استانی بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه رویکرد ارشاد اسلامی تعامل با همه دستگاه‌هاست خاطرنشان کرد: هرگز در تقابل با سازمان‌ها نبوده و همواره تلاش کردیم تا با ایجاد فضای همدلی و تعامل از همه ظرفیت‌ها در راستای ارتقای فرهنگ و هنر استان بهره گیریم.

انتهای پیام
captcha