بوشهر رتبه اول کشوری در طرح «بنای نور» را کسب کرد
کد خبر: 4066567
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰

بوشهر رتبه اول کشوری در طرح «بنای نور» را کسب کرد

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر اظهار کرد: این استان، رتبه اول در پذیرش نذورات مردم در طرح «بنای نور» را داراست که بنا بر آمار حدود پنج هزار نفر تاکنون در این طرح شرکت کرده‌اند.

عبدالرضا مطاف، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات بوشهر

عبدالرضا مطاف، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر در گفت‌وگو با ایکنا از بوشهر از اجرایی شدن سه پروژه ساخت اماکن مقدس در کربلای معلی و نجف اشرف خبر داد و گفت: مرحله دوم نیم ضریح امام حسین(ع) به زودی در کارگاه خیمه‌گاه شهر بوشهر اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: ساخت پنجره فولاد بین حرم مطهر امیرالمومنین(ع) و صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف یکی دیگر از این پروژه‌ها خواهد بود که به‌زودی در کارگاه بندر دیر راه‌اندازی خواهد شد.

مطاف اظهار کرد: از دیگر اقداماتی که توسط ستاد عتبات عالیات بوشهر در دست اجرا است، ساخت درب حرم سید محمد در شهر بَلَد عراق می‌باشد که توسط ستاد و کارگاه خارگ اجرا می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر در ادامه با اشاره به طرح بنای نور، افزود: تکمیل و پشتیبانی صحن حضرت زینب(س) در کربلای معلی در قالب طرح بنای نور نیز هم‌اکنون یکی از طرح‌های جاری در استان بوشهر است.

وی ادامه داد: به لطف خدا و عنایت مردم دین‌دار بوشهر این استان رتبه اول در پذیرش نذورات مردم جهت ساخت این بنای مقدس را داراست که بنا بر آمار حدود پنج هزار نفر تاکنون در این طرح شرکت کرده‌اند.

مطاف همچنین در پی ارائه این گزارش‌ها ضمن اشاره به فراهم آمدن مقدمات راه‌اندازی مواکب در ماه‌های محرم و صفر تصریح کرد: تاکنون ۹۴ موکب در استان بوشهر اعلام آمادگی کردند که تحت پوشش عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر شروع به کار می‌کنند.

وی ادامه داد: این مواکب در چند منطقه از جمله جنوب تا شمال استان به واسطه پذیرایی مهمان از پنج استان همجوار و همچنین در مرز شلمچه، نجف، مسیر کربلا و در کربلا فعالیت خواهند داشت.

خبرنگار: آتنا جعفری

انتهای پیام
captcha