بازداشت دو نفر از متهمان پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی در ترکیه
کد خبر: 4066568
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷
دادستان تهران اعلام کرد:

بازداشت دو نفر از متهمان پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی در ترکیه

دادستان تهران گفت: تعدادی از متهمان پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی دستگیر شدند و دو نفر از آن‌ها که از کشور به ترکیه فرار کرده بودند، بازداشت شدند که تاکنون به کشور بازنگشته‌اند.

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: علی صالحی، دادستان تهران در نشست خبری مشترک با علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری تهران، درخصوص پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی، بیان کرد: پرونده این سرقت در شعبه ویژه در دادسرای سرقت مسلحانه در حال رسیدگی است.

وی با بیان اینکه تعدادی از متهمین دستگیر شدند و دو نفر از آن‌ها که از کشور به ترکیه فرار کرده بودند، بازداشت شدند که تاکنون به کشور بازنگشته‌اند، افزود: اموال سرقت‌شده کدگذاری شده و در خزانه بانک هستند.

دادستان تهران با بیان اینکه در بازه زمانی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، پرونده‌های سرقت ۹ درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: در سه ماهه ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، شاهد کاهش  ۱۰ درصدی پرونده‌های سرقت به دادگستری تهران بودیم.

وی، علت افزایش پرونده‌های سرقت در اذهان عمومی را انتشار صحنه‌های سرقت در فضای مجازی است که به سرعت نشر پیدا می‌کند و مردم فکر می‌کنند سرقت افزایش یافته است.

صالحی، درباره اظهارات برخی هنرمندان در جشنواره کن، گفت: این جرم جنبه خصوصی دارد و نیاز به شاکی خصوصی است که در این زمینه چند پرونده تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

وی درخصوص کلاهبرداری تلفنی و اینترنتی، ادامه داد: برخی از این پرونده‌ها کثیرالشاکی است و به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

دادستان تهران به پرونده کینگ مانی اشاره کرد و گفت: این پرونده بیش از چهار هزار شاکی دارد که دو متهم اصلی این پرونده بازداشت هستند و پرونده در شرف صدور کیفرخواست قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین میزان ۷۰۰ میلیارد از اموال متهمان را شناسایی کردیم تا در ازای طلب شکات به آن‌ها پرداخت شود.

صالحی با بیان اینکه تعداد شکایات علیه اصحاب رسانه در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است، گفت: دعاوی علیه رسانه‌‌ها در سال ۱۴۰۰، ۳۱۹ فقره بوده که ۹۱ فقره مفتوح است و ۲۲۸ فقره مختومه است.

وی اظهار کرد: از این ۲۲۸ فقره، ۱۸۹ فقره با منع تعقیب، موقوفی تعقیب، تعلیق تعقیب و عدم صلاحیت مختومه شده است و ۳۹ فقره منتهی به جلب به دادرسی و کیفرخواست شده است  که از این ۳۹ فقره، صدور حکم محکومیت ۲۰ فقره بوده و ۱۹ فقره منتهی به صدور برائت شده است. عناوین اتهامی نشر مطالب خلاف واقع و توهین و افترا بوده است که با جزای نقدی منتهی به صدور حکم شده است.

انتهای پیام
captcha