تربیت ۳۸۶ حافظ قرآن در زندان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4067125
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱

تربیت ۳۸۶ حافظ قرآن در زندان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی، طی یک‌سال گذشته، ۳۸۶ حافظ قرآن از یک جزء به بالا داشتیم، همچنین سه هزار و ۵٠۳ مددجو در برنامه‌ها شرکت کردند.

منصور بیژنی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، منصور بیژنی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 6 تیرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در فاصله بین اول تیرماه ۱۴٠٠ تا چهارم تیرماه ۱۴٠۱، ۱۴۹ زندانی جرایم غیرعمد با ۷۷ میلیارد و ۵۷۰ میلیون بدهی آزاد شدند که ۸۲ درصد مبلغ مورد گذشت شکات قرار گرفت.۱۱ زن با جرایم غیر عمد در میان این زندانیان آزاد شده قرار داشتند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۷۳ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند و چشم انتظار خیرین و نیکوکاران هستند، افزود: ۱۱۶ میلیارد تومان مجموع بدهی این افراد است.در بحث درمان و حمایت بهداشتی، طی یک‌سال گذشته ۱۵ هزار و ۸۲۴ ویزیت در زندان‌ها انجام و هیچ مورد فوتی کرونایی درون زندان نداشتیم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان کهگیلویه‌وبویراحمد تصریح کرد: برنامه‌های اشتغال زندانیان به سه روش اجرایی شده است و در گروه اول پوشش زندانیان با رأی باز اجرایی شده است.

بیژنی تأکید کرد: یک‌هزار و ۷۱۴ زندانی در طی یک‌سال اخیر در دوره‌های مهارت فنی و حرفه‌ای شرکت کرده و یک‌هزار و ۳۴۵ نفر موفق به دریافت گواهی پایان دوره شدند. در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی، طی یک‌سال گذشته، ۳۸۶ حافظ قرآن از یک جزء به بالا داشتیم که در این راستا سه هزار و ۵٠۳ مددجو در برنامه‌ها شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در مجموع سه هزار و ۷۱۲ نفر در آموزش‌های مذهبی شرکت کردند، ابراز کرد: پوشش دو هزار و ۸۱ برنامه ورزشی در طی یک‌سال اخیر اجرایی و ۷۲ نفر بی‌سواد نیز شناسایی و از دوره‌های سوادآموزی بهره‌مند شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه با اجرای طرح دادرسی الکترونیک، از اعزام سنتی ۹۲ درصد اعزام‌ها جلوگیری شده است، افزود: فارغ از جرایم خاص، امروزه به شکل ویدئوکنفرانس بخش زیادی از جلسات دادگاه پوشش داده می‌شود.

بیژنی با اشاره به اینکه کار فرهنگی _ آموزشی جای زندان بانی صرف را گرفته است، تصریح کرد: توسعه کمی و کیفی اشتغال زندانیان نیز از اولویت‌های ده‌گانه هدف‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه نگرش جامعه باید نسبت به مقوله زندان و زندانی عوض شود، بیان کرد: امروز وقتی نامی از زندانی آورده شود، متأسفانه برخی خانواده زندانی را در سبد زندانی می‌بینند. باید در افکار عمومی برای تغییر این نگرش اشتباه، کار شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی کهگیلویه و بویراحمد از حمایت ۶٠٠ خانواده متأهل نیازمند با پوشش نهادهای حمایتی خبر داد و اظهار کرد: خانواده‌ها تا زمان زندانی بودن سرپرست‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرند. ۶ میلیارد تومان تاکنون به ۶۰۰ خانوار جامعه هدف پرداخت شده است.۴۵٠ خانواده زندانی زیر پوشش حمایت انجمن‌های حمایت از زندانیان قرار گرفتند و همچنین ۲۵٠٠ بسته معیشتی نیز در میان خانواده زندانیان توزیع شده است.

بیژنی گفت: امروزه هدف از حصر، اصلاح و تربیت است و در مجموعه زندان‌ها کارهای اصلاحی و تربیت انجام می‌شود و احترام به عزت و کرامت انسانی و تعلیم روحیات دینی و فرهنگی برای افراد مورد تأکید است.

انتهای پیام
captcha