لزوم توجه تولیدات پویانمایی به فرهنگ ایرانی ـ اسلامی
کد خبر: 4067482
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

لزوم توجه تولیدات پویانمایی به فرهنگ ایرانی ـ اسلامی

محمد خزاعی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های خوب عرصه انیمیشن، بیان کرد: انیمیشن ایرانی باید راوی خوبی برای مسائل تاریخی، تمدنی و آداب و رسوم فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

محمد خزاعی معاون وزیر و رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور،

به گزارش ایکنا از کرمان، محمد خزاعی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز، ۸ تیرماه و در جریان سفر به کرمان در بازدید از مؤسسات و استودیوهای متحرک سازی در جمع انیماتورها و فعالان حوزه انیمیشن کرمان با بیان اینکه در سال‌های اخیر هنر خلاق انیمیشن رونق پیدا کرده است، گفت: انیمیشن هنر ـ صنعتی خلاق است که خوشبختانه، ظرفیت‌های خوبی در این حوزه در کشور وجود دارد، حتی در بعضی از شهرستان‌های دور افتاده هنرمندان خلاق با امکانات کم موفق به تولیدآثار با کیفیتی شده‌اند و به نوعی منبع درآمد است.

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه با اهتمام ویژه سازمان امور سینمایی مرکز گسترش برای ساماندهی بیشتر به تولیدات انیمیشنی اضافه شده است، افزود: انیمیشن، هنری درآمدزا و خلاق است که موفقیت بسیاری حتی در خارج از کشور به‌دست آورده است که اگر تبدیل به صنعت شود درآمدزایی بیشتری خواهد شد.

خزاعی با بیان اینکه انیمیشن در مواردی می‌تواند از صنعت سینما نیز درآمدزاتر باشد، افزود: در انیمیشن محدودیت‌های سینمایی وجود ندارد و از سوی دیگر با استفاده از این هنر می‌توان به بیان ناگفته‌ها و قصه‌های بسیاری پرداخت البته زمانی می‌تواند کمک کننده باشد که با تشریک مساعی و با بینش و خودآگاهی به هویت ایرانی اسلامی بپردازد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: انیمیشن ایرانی باید راوی خوبی برای مسائل تاریخی، تمدنی و آداب و رسوم فرهنگ ایرانی اسلامی، مشکلات و معضلات کشور، آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ قرآنی و... ما باشد اما یکی از معضلات و خطرات انیمیشن این است که با نگاه اقتصادی پیش می‌رود و به نوعی فرار هویتی اتفاق افتاده است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی عدم وجود قصه و داستان قوی را یکی دیگر از ضعف‌های انیمیشن‌های تولید شده دانست و گفت: در این عرصه در زمینه تکنولوژی پیشرفت خوبی صورت گرفته اما فیلمنامه و قصه جدی گرفته نمی‌شود و داستان پردازی انجام نشده که این امر به‌تدریج در سال‌های اخیر بهتر شده است اما باید در حوزه فیلمنامه نویسی تمرکز بیشتری انجام شده و نیروهایی در این زمینه تربیت کرد تا آینده خوبی برای این هنر انجام شود.

انتهای پیام
captcha