عمل صالح با نیت الهی همراه است
کد خبر: 4067778
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

عمل صالح با نیت الهی همراه است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان املش با اشاره به اهمیت و جایگاه عمل صالح، گفت: در مقایسه عمل سالم با عمل صالح، بارز است که عمل صالح با نیت خدایی و قرب الهی همراه است که موجب می‌شود معنایی ژرف‌تر و کامل‌تر پیدا کند.

حجت‌الاسلام مهدی رزم‌طالع رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان املش

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام مهدی رزم‌طالع، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان املش در مراسمی که روز گذشته، نهم تیرماه به‌ مناسبت سالروز شهادت امام جواد(ع) در مسجد اعظم این شهرستان برگزار شد، با بیان این‌ که در دین مبین اسلام بر عقلانیت و اندیشیدن تأکید بسیار شده است، اظهار کرد: در طلب حاجات و خواسته‌ها باید به‌جای رجوع به طرق دنیوی، به خدای متعال و اهل‌بیت عصمت و طهارت متوسل شد.

وی با اشاره به آیه ۱۳۶ سوره نسا گفت: در بخشی از این آیه شریفه آمده است ‌«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِي نَزَّلَ عَلَى رَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِي أَنْزَلَ مِنْ قَبْلُ»، در این آیه دو بار واژه آمنوا با مفهومی متفاوت به‌کار رفته است. در نخستین کاربرد به معنای ایمان آوردن زبانی و در دومین تکرار، به معنای ایمان قلبی، اجرایی کردن و عمل‌کردن به دستورات الهی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان املش آیه ۱۹ سوره مبارکه توبه را مدنظر قرار داد و خاطرنشان کرد: همان‌گونه که گروهی به نبی اکرم(س) مراجعه و اظهار کردند که ما ایمان آورده‌ایم ولی اعمال و دستورات دینی را انجام نمی‌دهیم، در اینجا آیه شریفه نازل شد که می‌فرماید «أَجَعَلْتُمْ سِقَايَةَ الْحَاجِّ وَعِمَارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ كَمَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَجَاهَدَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ لَا يَسْتَوُونَ عِنْدَ اللَّه، آيا آب‌دادن به حاجيان، و آباد ساختن مسجد الحرام را، همانند (عمل) كسى قرار داديد كه به خدا و روز بازپسين ايمان آورده، و در راه او جهاد كرده است؟! (اين دو) نزد خدا يكسان نيستند».

رزم‌طالع به اهمیت و جایگاه عمل صالح اشاره کرد و عنوان کرد: این‌که خدای متعال به‌جای کلمه صالح از کلمه سالم استفاده نکرده است نشان از عمق جایگاه این عمل است. در عمل سالم، فرد کار نیکویی انجام می‌دهد که نیات دنیوی و مادی در پی دارد، اما عمل صالح با نیت خدایی و قرب الهی همراه است که موجب می‌شود معنایی ژرف‌تر و کامل‌تر پیدا کند.

انتهای پیام
captcha