زندگی با ماسک هنوز به پایان نرسیده است
کد خبر: 4068445
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

زندگی با ماسک هنوز به پایان نرسیده است

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری از کرونای خراسان‌جنوبی گفت: مهم‌ترین علت افزایش آمارها در ابتلا به کرونا طی روزهای اخیر، بی‌توجهی مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به‌ویژه عدم استفاده از ماسک است.

غلامرضا شریف‌زاده، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری از کرونای خراسان‌جنوبی،غلامرضا شریف‌زاده، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری از کرونای خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: افزایش محسوسی در تعداد بیماران کرونایی نسبت به هفته‌های گذشته دیده می‌شود.

وی افزود: تعداد بیماران سرپایی استان از دو مورد در هفته گذشته به چهار تا حتی شش مورد طی این روزها افزایش پیدا کرده است؛ موارد مثبت نیز از حدود پنج نفر به حدود ۱۵ نفر رسیده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: همچنین تعداد بیماران بستری ما نیز از یک یا دو نفر در هفته گذشته به حدود پنج تا شش نفر رسیده است.

شریف‌زاده ادامه داد: تاکنون در خراسان‌جنوبی، یک میلیون و ۳۴ هزار و ۳۵۷ دُز واکسن کرونا تزریق شده که ۹۳.۴ درصد دُز اول، ۸۴.۶ درصد دُز دوم و ۴۰.۳ درصد دُز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

وی بیان کرد: اکنون شهر با وضعیت قرمز یا نارنجی در استان نداریم، اما نیاز به رعایت موارد و پروتکل‌های بهداشتی به سبک همان روزهای ابتدایی شیوع داریم.

شریف‌زاده یادآور شد: تکمیل فرآیند واکسیناسیون و توجه به این نکته که با واکسیناسیون نباید ماسک و رعایت پروتکل‌ها را به‌ویژه در مکان‌های بسته با جمعیت زیاد کنار گذاشت، لازم است مدنظر مردم قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha