ضرورت برنامه‌ریزی جدی برای فرهنگ‌سازی اهدای عضو
کد خبر: 4068564
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

ضرورت برنامه‌ریزی جدی برای فرهنگ‌سازی اهدای عضو

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه نجات جان یک نفر نزد خدا از بهترین اعمال است، گفت: بحث پیوند اعضاء بسیار جدی است و باید برای فرهنگ‌سازی آن برنامه‌ریزی کرد.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از دانشگاه علوم پرشکی اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، در اولین دوره آموزش تخصصی مدیریتی فراهم‌آوری اعضا پیوند استان، بیان کرد: خدا را شاکریم که در حوزه سلامت شاهد تحولات گسترده و ارتقای نظام سلامت هستیم. همه این تحولات مدیون زحمات و تلاش‌های مجاهدانه و همچنین تجربیات موفق دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: خوشبختانه پس از گذشت چندین موج سهمگین در کرونا، امروزه به شرایط نسبتاً خوب و پایداری رسیده‌ایم که باید آن را با هوشیاری حفظ کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان تأکید کرد: شرایط بهداشت و درمان در اوایل انقلاب مناسب نبود، اما امروزه در دورترین نقاط کشور، بسیاری از خدمات با کیفیت بهداشتی و درمانی ارائه شده و همه مردم حتی مناطق محروم از این امکانات برخوردارند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه چه هدیه‌ای والاتر از اهداء عضو و نجات جان هموطن است، ادامه داد: هدیه یک یا چند عضو در کنار جهاد و هدیه جان در راه خدا است و همان مقدار اهمیت داشته و نزد خدا ارزشمند است. پیوند اعضا باید در همه دستگاه‌های اجرایی و دولتی و غیردولتی به ویژه رسانه‌ها به عنوان یک مسئله مهم، نهادینه شود.

امام جمعه اراک در پایان گفت: بازگرداندن زندگی به یک نفر و نجات جان او در نزد خدا جزء بهترین کارها است و انشالله با پیشرفت دانش پزشکی و آموزش کادر درمانی بتوان جان‌های بسیاری را در این زمینه حفظ کرد. بحث پیوند اعضاء بسیار جدی است و باید برای فرهنگ‌سازی آن برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام
captcha