امام‌جمعه کلاله از کتابخانه شهر فراغی گنبد‌کاووس بازدید کرد
کد خبر: 4068680
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

امام‌جمعه کلاله از کتابخانه شهر فراغی گنبد‌کاووس بازدید کرد

در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی امام‌جمعه کلاله، فرماندار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، فرمانده سپاه پاسداران و دیگر مسئولان شهرستان کلاله روزگذشته، ۱۳ تیرماه از کتابخانه عمومی مولانا جلال‌الدین محمدبلخی (مولوی) شهر فراغی گنبدکاووس بازدید کردند.

حجت الاسلام قاسمی امام جمعه کلالهبه گزارش ایکنا از گلستان، در راستای توسعه و ترویج  فرهنگ کتابخوانی امام‌جمعه کلاله، فرماندار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، فرمانده سپاه پاسداران و دیگر مسئولان شهرستان کلاله روز گذشته، 13 تیرماه از کتابخانه عمومی شهر فراغی گنبد‌کاووس بازدید کردند.

امام‌جمعه کلاله در این مراسم با تأکید بر اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در فرهنگ غنی ایران اسلامی، اظهار کرد: ذوق و خرد ایرانیان همواره در جهت اهمیت دادن به فرهنگ کتاب و کتابخوانی بوده است.

حجت‌الاسلام قاسمی اگر برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی همت همگانی و سنجیده وجود نداشته باشد، این امر در میان نسل جوان جای خود را به سرگرمی‌ها و دلخوشی‌های نامناسب می‌دهد.

وی بیان کرد: امروزه بیشتر سرگرمی و اوقاف فراغت کودکان و نوجوانان در فضای مجازی سپری می‌شود در صورتی که خواندن کتاب و استفاده از محتواهای علمی و فرهنگی زمینه رشد و تعالی انسان را فراهم می‌کند.

امام‌جمعه کلاله تصریح کرد: اگر به دنبال داشتن فرزندانی با ثبات، پویا و دارای قدرت حل مشکلات هستیم، باید از تمام ظرفیت‌ها برای گسترش فرهنگ کتابخوانی استفاده کنیم چرا که جامعه‌ای که کتابخوان نباشد پویا نخواهد بود.

وی با بیان‌ اینکه کتاب‌ها باید متناسب با نیاز‌های جامعه منتشر و به نیاز عصر حاضر پاسخ داده و با ادبیات مخاطب پسند نوشته شوند، تصریح کرد: هر اندازه کتاب‌ها از کشش و جاذبه بیشتری برخوردار باشند برای مخاطب اقبال فراوان‌تری به دنبال خواهند داشت. همچنین ما باید به جهت منابع کتابخانه‌های عمومی خودمان را تقویت کنیم. فضای کتابخانه‌ها باید جزو زیباترین فضا‌ها باشد که فرد رغبت کند در آن فضا بماند و به مطالعه خودش ادامه دهد.

انتهای پیام
captcha