متن خوشنویسی شده به مناسبت شهادت امام محمدباقر(ع)
کد خبر: 4068942
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

متن خوشنویسی شده به مناسبت شهادت امام محمدباقر(ع)

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین عبدالله عبدالله‌زاده از اساتید خوشنویسی خط نسخ و ثلث دو اثر خوشنویسی شده برای امام محمد باقر(ع) و چهارده معصوم (ع) را منتشر کرد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین عبدالله عبدالله‌زاده از اساتید خوشنویسی خط نسخ و ثلث به مناسبت شهادت امام محمدباقر(ع) دو اثر هنری خوشنویسی شده خود را با موضوع احادیثی از امام محمدباقر (ع) و دعای توسل به چهارده معصوم (ع) است در اختیار ایکنا قرار داده است.

قال امام باقر (ع): صَانِعِ اَلْمُنَافِقَ بِلِسَانِكَ وَ أَخْلِصْ مَوَدَّتَكَ لِلْمُؤْمِنِ وَ إِنْ جَالَسَكَ يَهُودِيٌّ فَأَحْسِنْ مُجَالَسَتَهُ.

امام باقر(ع) می‌فرمایند: با منافق به زبانت سازگاری نما و با مومن خالصانه دوستی كن و اگر يك يهودی همنشينت شد، به نيكی رفتار كن.

وَ قَالَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: مَا شِيبَ شَيْءٌ بِشَيْءٍ أَحْسَنَ مِنْ حِلْمٍ بِعِلْمٍ .

و امام باقر فرمودند (ع): چیزی با چیزی نیامیخته است كه بهتر از حلم با علم باشد.

وَ قَالَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: اَلْكَمَالُ كُلُّ اَلْكَمَالِ اَلتَّفَقُّهُ فِي اَلدِّينِ وَ اَلصَّبْرُ عَلَى اَلنَّائِبَةِ وَ تَقْدِيرُ اَلْمَعِيشَةِ.

و امام باقر (ع) فرمودند: كمال انسان و بالاترین كمال او عالم شدن در دين و صبر در بلا و اندازه‌گیری در زندگى است.

متن خوشنویسی شده به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع)

وَ قَالَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ:  قُمْ بِالْحَقِّ وَ اِعْتَزِلْ مَا لاَ يَعْنِيكَ وَ تَجَنَّبْ عَدُوَّكَ وَ اِحْذَرْ صَدِيقَكَ مِنَ اَلْأَقْوَامِ إِلاَّ اَلْأَمِينَ مَنْ خَشِيَ اَللَّهَ وَ لاَ تَصْحَبِ اَلْفَاجِرَ وَ لاَ تُطْلِعْهُ عَلَى سِرِّكَ وَ اِسْتَشِرْ فِي أَمْرِكَ اَلَّذِينَ يَخْشَوْنَ اَللَّهَ.

و امام باقر (ع) فرمودند: برای حق راستی بپاخيز و از آنچه تو را ثمری نبخشد دوری گزين و از دشمنت اجتناب كن و از دوستت از هر گروهی كه باشد بر حذر باش مگر از دوست امينی كه از خدا بيم دارد. با بزهكار معاشرت منما و او را بر راز خود، آگاه مساز و در كارت از بيمناكان از خدای، مشورت بخواه.

متن خوشنویسی شده به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع)

اِلهي بِحَقِّ الحُسَينِ وَ اَخيهِ وَ جَدِّهِ وَ اَبيهِ و اُمِّهِ وَ بَنيهِ وَ شِيعَتِهِ وَ مَوالِيهِ وَ زائِريهِ و سُكّانِهِ وَ مُجاوِريِهِ صَلِّ علي محمد و آل محمد وَ اَخرِجني مِنَ الهَمِّ الَّذي اَنا فِيهِ وَ مِنَ الغَمِّ الَّذي اَنا فيهِ برحمتك يا ارحم الراحمين

دعای توسل به چهارده معصوم (ع): خدایا به حق حسین و برادرش و جد او یعنی پیامبر و پدرش و مادرش یعنی حضرت امیر و فاطمه زهرا و فرزندانش یعنی بقیه چهارده معصوم (ع) ما را از این هم و غمی که دچارش شدیم نجات بده؛ برحمتک یاارحم الراحمین.

انتهای پیام
captcha