نخستین همایش منطقه‌ای «رایحه» در سنندج به کار خود پایان داد
کد خبر: 4070392
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹

نخستین همایش منطقه‌ای «رایحه» در سنندج به کار خود پایان داد

نخستین همایش منطقه‌ای «رایحه» با محوریت گام دوم انقلاب اسلامی و گسترش فرهنگ عفاف اسلامی و سبک زندگی ایرانی - اسلامی امروز، 21 تیرماه در مجتمع فرهنگی – هنری فجر سنندج به کار خود پایان داد.

سامان احمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، سامان احمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، ۲۱ تیرماه در آیین اختتامیه همایش منطقه‌ای «رایحه» اظهار کرد: این همایش زمینه‌ساز برگزاری نشست‌های تخصصی در مناطق حاشیه‌نشین خواهد بود.

وی با اشاره به تشکیل هسته‌های امر به معروف و نهی از منکر افزود: تشکیل هسته‌های امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی سرآغازی برای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه خواهد بود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه همه ما به عنوان سربازان امام و رهبری باید اصول اسلامی را رعایت کنیم، بیان کرد: در جلسه شورای‌عالی فرهنگ عمومی بر رعایت و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تأکید شده و باید همه مردم و دستگاه‌ها این مهم را عملی کنیم تا همچنان ایران اسلامی پرچمدار جهان اسلام در این عرصه باشد و در همه عرصه‌ها موفق عمل کند.

هیچ جامعه‌ای نسبت به حجاب و عفاف بی‌توجه نیست

فرهاد میمنت‌آبادی، دبیر پنل تخصصی جایگاه تاریخی و پیشینه حجاب و عفاف در فرهنگ اسلامی - ایرانی نیز در این همایش با اشاره به جمع‌بندی مباحث مطرح شده در این پنل اظهار کرد: اگر همه جوامع بشری را بررسی کنیم در تمام فرهنگ و جوامع بشری هیچ کسی نسبت به حجاب و عفاف بدون توجه نیست و از دلایل موفقیت تمدن‌ها توجه به پوشش و عفاف و حجاب بوده است.

وی زنان را پایه و اساس نهاد خانواده و جامعه دانست و افزود: براین اساس در صورت رعایت عفاف و حجاب از سوی بانوان می‌توان جامعه موفقی را رقم زد.

دبیر پنل تخصصی جایگاه تاریخی و پیشینه حجاب و عفاف در فرهنگ اسلامی - ایرانی بیان کرد: ادیان الهی به ویژه اسلام توجه خاصی به مقوله عفاف و حجاب دارد چراکه بایدها و نبایدهای دین اسلام برای بهتر زندگی کردن انسان‌ها ایجاد شده است.

وی افزود: گاهی اوقات به نام آزادی عده‌ای تصور می‌کنند هرکاری بخواهند می‌توانند بکنند اما بسیاری از این رفتارها خلاف دین و اسلام است.

دبیر پنل تخصصی جایگاه تاریخی و پیشینه حجاب و عفاف در فرهنگ اسلامی - ایرانی یادآور شد: در هیچ تمدنی در طول تاریخ کسی را نمی‌بینید که بدون پوشش باشند و همه ادیان و مذاهب به پوشش اهمیت می‌دادند.

انتهای پیام
captcha