میزان بودجه‌ قرآنی سازمان بسیج مستضعفین
کد خبر: 4071059
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
حجت‌الاسلام رضایی پاسخ داد:

میزان بودجه‌ قرآنی سازمان بسیج مستضعفین

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به بودجه قرآنی این سازمان، به تشریح برنامه‌های طراحی شده در بسیج برای کمک به تحقق طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین احسان رضایی معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین

حجت‌الاسلام والمسلمین احسان رضایی، معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد برنامه‌های بسیج در زمینه حفظ قرآن به سند اعتلای 10ساله بسیج اشاره کرد و گفت: در این سند که مصوب مقام معظم رهبری نیز هست، تصریحاً به تربیت 10 میلیون حافظ و متربی قرآن کریم اشاره شده است.

وی با تأکید بر اینکه پیش‌بینی‌هایی در زمینه سهم بسیج از تربیت حافظان قرآن داریم، افزود: در سند اعتلای بسیج اولویت دارالتحفیظ‌ها، واحدهای قرآنی و دارالقرآن‌های بسیج موضوع حفظ قرآن کریم اعلام شده است؛ بر همین اساس برنامه‌هایی از سطح محلات تا سطح کشوری اجرایی خواهد شد. به عنوان مثال در سطح محله برای افرادی که نمی‌خواهند وقت اختصاصی برای موضوع حفظ قرآن در نظر بگیرند، حفظ عمومی قرآن پیش‌بینی شده است.

رضایی تصریح کرد: در سطح دارالقرآن‌های نواحی نیز موضوع حفظ کل قرآن را برای بانوان دنبال خواهیم کرد. همچنین در این دارالقرآن‌ها برای آقایان حفظ 15 جزء و 10 جزء قرآن برقرار است. دارالتحفیظ‌ها نیز متمرکز بر حفظ کل یکساله که ویژه آقایان است، خواهند بود. بر همین اساس بخشی از سهم ما در تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم از طریق همین دارالقرآن‌های نواحی تأمین می‌شود.

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: در تلاشیم بخشی از کار را از طریق الگوسازی و نمونه‌سازی توسعه دهیم تا مردم و مجموعه‌های مردمی پای کار بیایند. امید داریم در بحث واحدهای قرآنی شور و شوق حفظ توسعه پیدا کند.

وی بیان کرد: بخشی از تحقق این موضوع منوط به تربیت مربی و مدرس قرآن کریم است که بسیج این موضوع را نیز شروع کرده است. در نهایت نیز امیدوارمیم در این زمینه به نتیجه دلخواه برسیم.

رضایی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به سؤالی درباره منابع مالی که برای تحقق برنامه‌های مربوط به حفظ و فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: بسیج و سپاه در موضوع قرآن کریم حد اعلایی برای خود قائل نیست. در ابتدای سال جدید که کار را شروع کرده‌ایم غیر از هزینه‌های متمرکزی که سازمان بسیج پیش‌بینی کرده است، در سطح استان‌ها و در سطح فرماندهان سپاه استانی نیز هزینه‌های قابل توجهی نسبت به قرآن صورت گرفته است.

وی افزود: به فرماندهان اعلام شده که تأمین مکان دارالقرآن وظیفه آنهاست و ما نیز تجهیزات را تأمین می‌کنیم؛‌ به تبع مکانی که در اختیار این کار قرار می‌گیرد برای امور قرآنی باقی خواهد ماند. اگر جمع این اعداد تخصیص یافته را اعلام کنیم ممکن است غیر قابل باور باشد. در پایان این نکته را مجدد یادآور می‌شوم که بسیج سقفی برای هزینه‌کرد در موضوع قرآن نمی‌شناسد.

انتهای پیام
captcha