«بهمن جاهی» فعال قرآنی درگذشت + زندگینامه
کد خبر: 4071081
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

«بهمن جاهی» فعال قرآنی درگذشت + زندگینامه

بهمن جاهی، مدیر مؤسسه بیت‌الزهرا(س) تهران، خیّر و فعال قرآنی شامگاه گذشته، 24 تیرماه به دیار باقی شتافت.

بهمن جاهی، مدیر مؤسسه بیت‌الزهرا(س) تهران، خیّر و فعال قرآنیبه گزارش ایکنا، بهمن جاهی، مدیر مؤسسه بیت‌الزهرا(س) تهران، فعال قرآنی و از اعضای شورای مرکزی جمعیت قرآنی استان تهران شامگاه گذشته، 24 تیرماه پس از مدتی تحمل رنج بیماری، دعوت حق را لبیک گفت.

مراسم تشییع و تدفین این خیر قرآنی صبح فردا، 26 تیرماه، ساعت 8 از مقابل بیت‌الزهرا(س) تهران، بین فلکه سوم و چهارم تهرانپارس، خیابان ۲۱۲ شرقی، پلاک ۱۱۲ انجام می‌شود.

مراسم ترحیم سومین روز درگذشت سه‌شنبه، 28 تیرماه از ساعت 17:30 تا 19:30 در حسینیه بیت‌الزهرا(س) و مراسم هفتمین روز درگذشت مرحوم جاهی به پنجشنبه، 30 تیرماه، از ساعت 16 تا 18 در مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران برگزار می‌شود.

بیت‌الزهرا(س) تهرانپارس توسط مرحوم بهمن جاهی عضو هیئت امنای مسجد نور تهران(میدان جهاد) پایه‌گذاری شده است.

مرحوم جاهی متولد شبستر بود. 13ساله بود كه بعد از فوت پدر همراه با مادر به تهران آمد و در بازار تهران شاگرد مغازه شد و همواره دوست داشت بخشی از درآمدش را صرف کارهای خیر کند. او از سال ۱۳۴۶ فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی خود را هنگامی که طلبه حوزه مروی تهران بود، در مناطق نارمک و مجیدیه با نوجوانان آغاز کرده و آموخته‌هایش را در جمع‌های کوچک و بزرگ محله ارائه می‌داد.

این خادم قرآن کریم، در سال ۱۳۵۵ به محله تهرانپارس نقل مکان کرده و تحت عنوان پیروان قرآن و عترت در این منطقه جلسات قرآن و عترت برگزار کرده است. خانواده مرحوم جاهی همگی از معلمان قرآن هستند.

این جلسه نخستین جلسه آموزش قرائت حرفه‌ای قرآن در منطقه تهرانپارس بوده است. نخستین استاد این جلسه، مجید داودی بود و پس از آن داود جعفری، رحیم خاکی، علیرضا سبحانی و جعفر فردی از قاریان ممتاز و بین‌المللی به صورت مقطعی این جلسه را اداره کرده و اینک مدت‌هاست که حسین رستمی در این مکان جلسه‌داری می‌کند.

خبرگزاری ایکنا، این ضایعه را به خانواده این فعال قرآنی تسلیت می‌گوید و از خداوند متعال، برای بازماندگان صبر جزیل خواستار است.

انتهای پیام
captcha