تمامی آیین‌های مذهبی با رصد دقیق فرمانداران و رعایت پروتکل‌ها اجرایی شود
کد خبر: 4071223
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴

تمامی آیین‌های مذهبی با رصد دقیق فرمانداران و رعایت پروتکل‌ها اجرایی شود

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه موج هفتم بیماری نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی قابل مدیریت است، گفت: توصیه می‌شود تمامی آیین‌های مذهبی این ایام در مکان‌های روباز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۲۵ تیرماه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا با تبریک عید غدیر، گفت: امیدواریم با همکاری، موج هفتم کرونا را با کمترین میزان شیوع داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم تصمیمات خوب و درست را اخذ کنیم و از تجربیات دو سال اخیر خود استفاده کرده و بتوانیم موج هفتم را مدیریت کنیم، تصریح کرد: تا مهرماه با توجه به بازگشایی مدارس، بازگشت حجاج، جشن عید غدیر، پروژه مهر و برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی باید تمهیدات مناسب اندیشیده شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه جشن غدیر باید بسیار باشکوه و منظم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود، تصریح کرد: این مراسم با رصد فرمانداران در هر شهرستان لازم است اجرایی شود.

وی افزود: با توجه به آغاز موج هفتم کرونا در کشور هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و مردم برای مدیریت این موج در اولویت قرار گرفته و توصیه می‌شود تمامی آیین‌ها در مکان‌های روباز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

قناعت با بیان اینکه مسئولان خود باید آغازگر رعایت همه‌جانبه باشند، تصریح کرد: لازم است از ظرفیت رسانه‌ها در اقناع افکار عمومی استفاده شود؛ طبق آخرین یافته‌ها در سویه جدید ویروس کرونا هر نفر مبتلا می‌تواند ۱۸ نفر را درگیر کند، اما از کشندگی کمتری نسبت به سایر سویه‌ها برخوردار است.

وی با بیان اینکه با تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور و استان موج جدید نمی‌تواند خللی در زندگی و کار مردم ایجاد کند، ادامه داد: استفاده از توان و ظرفیت بسیج در دستور کار قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تولید محتوای مناسب و استفاده از فضای مجازی می‌تواند در این زمینه اثرگذار باشد، افزود: معمولا با افزایش مبتلایان، تعداد موارد بستری و فوتی‌ نیز بیشتر می‌شود که انتظار می‌رود قبل از ورود به این مرحله، فرمانداران به عنوان مطالبه‌گر با برگزاری جلسات منظم نسبت به تصمیم‌گیری کارشناسی شده اقدام کنند.

قناعت با بیان اینکه از ظرفیت دهیاری‌ها برای رعایت همه‌جانبه پروتکل‌های بهداشتی استفاده شود تا شاهد شکل‌گیری کانون‌های بیماری در مناطق روستایی نباشیم، خاطرنشان کرد: در ارتباط با مرز ماهیرود نیز کنترل ورودی‌ها و خروجی‌ها با حساسیت بیشتری صورت گیرد و دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تجهیز اتاق ایزوله مرز اقدام کند.

انتهای پیام
captcha