ابلاغ تشکیل شورای گسترش فرهنگ قرآنی در استان‌ها
کد خبر: 4072030
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
از سوی حجت‌الاسلام عاملی انجام شد؛

ابلاغ تشکیل شورای گسترش فرهنگ قرآنی در استان‌ها

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ابلاغیه‌ای به نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها بر لزوم تشکیل شورای گسترش فرهنگ قرآنی استانی و نیز تدوین سند راهبردی قرآنی استان تأکید کرد.

ابلاغ تشکیل شورای گسترش فرهنگ قرآنی در استان‌هابه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی در ابلاغیه‌ای خطاب به نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و رؤسای شورای گسترش فرهنگ قرآنی استان‌ها بر ضرورت تشکیل این شورا و تدوین سند راهبردی قرآنی استانی ـ ذیل برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور ـ تأکید کرد.

همچنین در این نامه از تلاش‌های برخی استان‌ها از جمله استان همدان در هماهنگی و راهبری امور قرآنی استانی تجلیل و نمونه سند قرآنی این استان برای اقتباس و بهره‌برداری ارائه شده است.

عاملی در پایان این ابلاغیه ابراز امیدواری کرده است تا برش قرآنی سند استانی در تعامل با دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده و در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب برسد.

یادآور می‌شود، در بند (ج) حیطه ساختاری بیانیه تحول و بازسازی ساختار و نظام امور قرآنی کشور که در جلسه 55 مورخ 16 اسفندماه 1400 شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصویب شده بر تقویت نظام قرارگاهی در سیاست‌گذاری، هماهنگی و نظارت راهبردی امور قرآنی با بازآرایی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، کمیسیون‌ها و شوراهای وابسته ملی و استانی تأکید شده است.

انتهای پیام
captcha