اختتامیه جشنواره رسانه‌ای حریم رسالت در گیلان برگزار شد
کد خبر: 4072165
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶

اختتامیه جشنواره رسانه‌ای حریم رسالت در گیلان برگزار شد

مراسم اختتامیه اولین جشنواره رسانه‌ای حریم رسالت(ویژه بانوان)، امروز، ۲۹ تیرماه در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

اختتامیه جشنواره رسانه‌ای حریم رسالت در گیلان برگزار شد

به گزارش ایکنا از گیلان، مراسم اختتامیه اولین جشنواره رسانه‌ای بانوان با نام حریم رسالت، با حضور زینب اختری، مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور و مسئولین کشوری و استانی، امروز، ۲۹ تیرماه در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

مهدی پارسا، رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان در این مراسم با بیان این‌‌که بی‌شک یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هویت‌بخشی و ارتقاء روحیه خودباوری در بانوان این سرزمین است، اظهار کرد: در ارزیابی رسانه‌ای کشور بارز است که حدود ۶۰ درصد از اصحاب رسانه کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به این‌که در استان گیلان، بیش از ۵۴ درصد از اصحاب رسانه را بانوان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: این آمار در نوع خود ارزشمند و جالب توجه است و در گیلان به‌عنوان یکی از قطب‌های رسانه‌ای کشور، بانوان رسانه‌ای نقش به‌سزایی در تولید محتوای هوشمندانه و ارزشمند در راستای آرمان‌های کشور دارند.

وی ضمن تشکر از کلیه نهادهای همکار در برگزاری این جشنواره و شرکت‌کنندگان در این رویداد بزرگ رسانه‌ای، ابراز کرد: اولین جشنواره ملی رسانه‌ای بانوان با عنوان حریم رسالت در نوع خود منحصر به فرد بوده و قریب به ۱۰۲۲ اثر رسانه‌ای به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. شش محور هویت‌بخشی و ارتقاء روحیه خودباوری، نقش زنان در فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت، نقش زنان در اشتغال‌زایی، کارآفرینی و دانش‌بنیان، نقش عفاف و حجاب در کاهش آسیب‌های اجتماعی، جوانی جمعیت(راهکارها و پیشنهادات)و خانواده و کرونا، بخش‌های این جشنواره را تشکیل می‌دهند.

اختتامیه جشنواره رسانه‌ای حریم رسالت در گیلان برگزار شد

نقش بانوان گیلان در حوزه ایثار و شهادت چشمگیر است

در ادامه برنامه زهرا یعقوب‌نژاد، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان طی سخنانی با بیان این‌که در این جشنواره، گوشه‌ای از ظرفیت‌های بسیج بانوان استان متجلی شده است، اظهار کرد: به همت سازمان بسیج رسانه استان و همکاری سایر نهادها، چنین آئینی برای نخستین بار در گیلان رقم خورد.

وی با بیان این‌که استان گیلان در حوزه ایثار و شهادت، حائز رتبه پنجم کشوری است، تصریح کرد: در کنار تمام فعالیت‌های حوزه بانوان و خانواده، کمیته زنان و دفاع مقدس ذیل شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان فعالیت دارد که توانسته است با فعالیت‌های منسجم، در سطح کشور نیز شناسانده شود.

یعقوب‌نژاد ادامه داد: طی فراخوانی که جهت طراحی نماد کمیته زنان و دفاع مقدس استان، اعلام شده بود، موفق به رقم زدن این اتفاق برای نخستین بار در سطح کشور شدیم. این نشان با بهره‌گیری از ویژگی‌های بومی و زیستی استان گیلان و ارزش‌های ایثار و مقاومت طراحی شده و امروز شاهد رونمایی آن خواهیم بود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان وجود ۱۱۲ زن شهید، جانباز و آزاده در استان را نشان از نقش مهم زنان در حوزه ایثار و شهادت دانست و اذعان کرد: وظیفه ما نشان دادن صبر، مقاومت و ایثار این بانوان است که طراحی و رونمایی از این نشان نیز گامی در تحقق این مهم خواهد بود.

اختتامیه جشنواره رسانه‌ای حریم رسالت در گیلان برگزار شد

در ادامه برنامه با حضور مسئولین، از نماد کمیته زنان و دفاع مقدس استان گیلان رونمایی شد و همچنین به پاس بزرگداشت مقام شامخ شهدا از معصومه اسماعیل‌زاده، فرزند شهیده لیلا درویش حق‌جو و فاطمه حسن‌زاده، فرزند شهیده زهرا دقیقی، تجلیل به‌عمل آمد.

گفتنی است در پایان برنامه از برگزیدگان بخش‌های مختلف اولین جشنواره رسانه‌ای بانوان استان گیلان، با اهدای لوح و جوایز تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha