آغاز پایش سلامت جانبازان زنجانی
کد خبر: 4072895
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱

آغاز پایش سلامت جانبازان زنجانی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از آغاز طرح پایش سلامت جانبازان زنجانی خبر داد.

پایش سلامت جانبازان

امیرعلی نیک‌بخش، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: در گذشته بیشتر مراجعات برای پایش در منزل جانبازان بود، در این دوره این اقدام را با جانبازان شیمیایی شدید و متوسط زنجانی آغاز کرده‌ایم و در ادامه به سایر ایثارگران و خانواده شهدا خواهیم پرداخت.

وی در مورد پایش خانواده شهدا به ویژه والدین شهدایی که در سن بالا هستند، تصریح کرد: امیداوریم با اجرای این طرح، حداقل سالی یک بار به سلامت و تشخیص زودهنگام بیماری آنها منجر شود. پایش جانبازان زمین‌گیر در منزل انجام می‌شود. در تلاش هستیم یک چکاب کامل داشته باشیم تا بدانیم وضعیت آنها چگونه است تا پس از پایش شرایط بیماران به پزشکان متخصص و فوق‌تخصص مراجعه کنند.

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه این طرح در طول سال با شدت و حدت ادامه خواهد داشت و امیدواریم با کمک انجمن کلیوی به خوبی اجرا شود، اضافه کرد: این طرح برای کارکنان نیز اجرایی خواهد شد. پایش سلامت جانبازان در سال گذشته فقط برای جانبازان بالای ۷۰ درصد انجام شده که حدود ۹۰ نفر است؛ اما در این دوره پایش ایثارگران بیشتری را شامل می‌شود‌.

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه احصا بیماران خاص در بین ایثارگران از طریق پایش‌ها به دست می‌آید، گفت: امیدواریم با این پایش ۱۰ تا ۲۰ درصد افراد دارای بیماری شناسایی و مراحل پیشگیری انجام شود.

انتهای پیام
captcha