بازگشت حجاج خراسان‌جنوبی از امروز به استان
کد خبر: 4072905
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰

بازگشت حجاج خراسان‌جنوبی از امروز به استان

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی از بازگشت حجاج خراسان‌جنوبی از امروز به این استان خبر داد.

عظیم طهماسبی، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبیعظیم طهماسبی، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: پروازهای برگشت حج تمتع از امروز، دوم مردادماه آغاز شد.

وی با بیان اینکه عملیات اعزام زائران سرزمین وحی با موفقیت و بدون هیچ‌گونه تأخیری از فرودگاه بیرجند انجام شد، تصریح کرد: آمادگی کامل را برای مدیریت هرچه بهتر عملیات بازگشت زائران خانه الهی به وطن داریم و تدابیر لازم در این زمینه دیده شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طبق هماهنگی صورت گرفته قسمتی از پروژه توسعه و بهسازی ترمینال فرودگاه بیرجند برای استفاده زائران و تحویل بار به‌عنوان سالن ورودی زیر بار ترافیکی خواهد رفت، افزود: تمام امکانات لازم گیت‌های گذرنامه، گمرک و... در سالن آماده شده و آمادگی کامل برای پذیرش پروازهای ورودی حج تمتع امسال را داریم.

طهماسبی اظهار کرد: افزایش ظرفیت پارکینگ خودروها، افزایش چرخ دستی‌ها، زیباسازی محیطی، راه‌اندازی سامانه اطلاع‌رسانی حج تمتع ۱۴۰۱ در پرتال فرودگاه فراهم شده و در پی ارائه خدمات مطلوب و تسهیلات رفاهی به مسافران سرزمین وحی هستیم.

وی یادآور شد: در پروازهای رفت 1024 حاجی در قالب چهار سورتی پرواز به خانه خدا اعزام شدند و پروازهای بازگشت حجاج روزهای دوم و سوم مردادماه به‌مدت دو روز و با چهار سورتی پرواز از مقصد مدینه به بیرجند انجام خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی تصریح کرد: با توجه به شرایط شیوع موج جدید بیماری کرونا و رعایت ملاحظات، برای حفظ سلامتی و جلوگیری از انتشار کرونا امکان حضور مستقبلین و خانواده‌های حجاج در محل سالن ترمینال فرودگاه میسر نیست؛ لذا از تمامی افراد می‌خواهیم حتی‌المقدور از مراجعه به فرودگاه خودداری کنند؛ همچنین واحد اطلاعات پرواز فرودگاه بیرجند به شماره 199 به‌صورت 24 ساعته طی این ایام آماده پاسخگویی در خصوص دریافت ساعت دقیق ورود پرواز و ارائه دیگر اطلاعات به مردم شریف استان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha