غفلت از مفاهیم قرآن جایز نیست
کد خبر: 4074057
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

غفلت از مفاهیم قرآن جایز نیست

عضو هئیت علمی موسسه مهد قرآن کشور گفت: در کنار آموزش و حفظ قرآن، از توجه به مفاهیم آن نباید غفلت شود.

به گزارش ایکنا از زنجان، سید مهدی سیف، عضو هئیت علمی موسسه مهد قرآن کشور، ظهر امروز، ۶ مردادماه، در مراسم معارفه مدیر موسسه مهد قرآن ابهر با بیان اینکه همه ما بايد تلاش كنيم كارهای‌مان رنگ خدايی داشته باشد، اظهار کرد: اگر عمل الهی شد و سمت و سوی خدايی داشت، دل نيز تزكيه می‌شود.

وی با بیان اینکه انسان برای هیچ آفریده نشده و یکی از اهداف خلقت، عبادت خداوند است، تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید کسی که این جهان را آفریده، شایسته تسبیح و عبادت است.

این مسئول با اشاره به اینکه موسسه مهد قرآن قرار است فعاليت خوب و سازنده خود را در شهرستان ابهر نیز ادامه دهد، تصریح کرد: فعالیت موسسات قرآنی گامی در راستای به رنگ خدا شدن و پای هدایت خدا و قرآن نشستن است.

این استاد پیشکسوت قرآنی با تاکید بر اینکه یاد گرفتن و حفظ قرآن یک اندوخته ارزشمند الهی و سرمایه بزرگ است، ادامه داد: حفظ قرآن مانند یک سرمایه در گردش است که زندگی ما را اداره می‌کند.

وی با یادآوری اینکه فعالیت ما در حوزه قرآنی باید مانند یک سرمایه در گردش و علم نافع باشد که روز به روز با فعالیت خوب به آن افزوده می‌شود، تصریح کرد: با فعالیت قرآنی می‌خواهیم مسیر زندگی خود را تعیین کنیم.

این عضو هیئت علمی در پاسخ به این پرسش که چرا ما باید بنده خدا باشیم، متذکر شد: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده بنده من از من اطاعت کن تا مثل من شوی پس ما بنده خداییم که رنگ خدایی بگیریم و کسی که رنگ خدایی می‌گیرد، خلیفه ‌الله است.

سیف با اشاره به اینکه باید از قرآن در زندگی خود استفاده کنیم، ادامه داد: علاوه بر اینکه قرآن را حفظ کرده و می‌خوانیم باید دنبال مفاهیم آن نیز برویم تا متوجه شویم خدا با ما چه گفت‌وگویی کرده تا از آن استفاده و بهره‌برداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه انس با قرآن سبب می‌شود تا مرام، شخصیت و اعتقاد ما بر اساس آیه‌های قرآن شکل گیرد و زندگی شیرینی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باورهای‌مان، اعتقاد، رفتارمان و زندگی اجتماعی‌مان باید انعکاس آیات شریف قرآن باشد.

انتهای پیام
captcha