زنجان نیازمند وقف‌های قرآنی
کد خبر: 4074650
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

زنجان نیازمند وقف‌های قرآنی

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه هیچ درآمد قرآنی در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نداریم، تاکید کرد: با توجه به همین موضوع از مردم و خیرین بزرگوار استان درخواست داریم قدمی برای وقف‌های قرآنی بردارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام‌ مختار کرمی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان روز گذشته، ۸ مردادماه، در مراسم اختتامیه مرحله شهرستانی ۴۵ دوره مسابقات سراسری قرآن‌کریم با بیان اینکه افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند در مسابقات سازمان اوقاف شرکت کنند، اظهار کرد: بر اساس تقسیم‌بندی که اتفاق افتاده مسابقات قرآنی افراد زیر ۱۸ سال بر عهده آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه افرادی در مسابقات قرآنی اوقاف می‌توانند شرکت کنند که حرفه‌ای باشند یعنی توان رقابت در این‌ مسابقات را داشته باشند، ادامه داد: رقابت‌ها در این‌مسابقات بسیار جدی است و مسابقات با یک نظم خاصی شروع می‌شود که شاید یکی از دلایلی که ما آمار زیاد شرکت‌کننده در استان نداریم این موضوع باشد.

این‌مسئول با اشاره به اینکه دو سال پیش ۸۴ نفر شرکت‌کننده در این‌ مسابقات داشتیم، یادآور شد: امسال با هماهنگی انجام شده و همکاری دستگاه‌های مرتبط اطلاع‌رسانی خوبی در سطح استان انجام گرفت که همین موضوع سبب شد ۶۱۲ نفر شرکت کننده در استان داشته باشیم.

حجت‌الاسلام کرمی با یادآوری اینکه از شهرستان زنجان ۳۰۰ نفر از خواهران و برادران در این مسابقات شرکت داشتند، افزود: برای اولین بار در مسابقات از داور بومی استفاده شد که این موضوع کاهش هزینه‌ها را نیز در پی داشت.

وی با توضیح این مطلب که استفاده از داوران بومی نشان می‌دهد، استان ما در این زمینه توانمند شده است، اضافه کرد: با پیگیری انجام‌شده مجوز داوران بومی استان زنجان صادر شد که این امر یک گام رو به جلو و موفقیت برای فعالان قرآنی استان محسوب می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه هیچ درآمد قرآنی در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نداریم، تاکید کرد: با توجه به همین موضوع از مردم و خیرین بزرگوار استان درخواست داریم قدمی برای وقف‌های قرآنی بردارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه نداشتن درآمد قرآنی، زیبنده استان نیست، تصریح کرد: استان زنجان از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه قرآنی برخوردار است که این ظرفیت‌ها نیازمند حمایت هستند.

وی با توضیح این مطلب که هیچ درآمد قرآنی از سازمان اوقاف به استان‌ها اختصاص پیدا نمی‌کند، افزود: استان‌ها بر اساس درآمدهای قرآنی خود مسابقات را برگزار می‌کنند که همین امر سبب می‌شود نتوانیم از فعالان قرآنی آنچنان که شایسته است حمایت کنیم.

این مسئول با بیان اینکه امسال به ما ابلاغ شد از ظرفیت بقاع متبرکه در سطح استان در حوزه فعالیت‌های قرآنی استفاده کنیم، عنوان کرد: سال گذشته شاهد همکاری حسینیه اعظم بودیم و بیش از ۵۰۰ میلیون تومان از نذورات صرف فعالیت‌های قرآنی شد.

حجت‌الاسلام کرمی با یادآوری اینکه امسال نیز در مسابقات قرآنی تلاش کردیم نگرانی برای متسابقان، داوران و کسانی که به ما کمک می‌کنند ایجاد نکنیم و به موقع و بلافاصله جوایز برندگان پرداخت شده است،به همه شرکت‌کنندگان نیز هدیه‌ای داده شد‌.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته پنج رتبه کشوری داشتیم، متذکر شد: از متسابقان و دستگاه‌های فرهنگی درخواست داریم همت کنند تا تعداد رتبه‌های برتر کشوری ارتقا یابد‌.

وی با تاکید بر اینکه قرآن باید اولویت و سرلوحه زندگی ما باشد، خاطرنشان کرد: قر،ن باید از مظلومیت خارج شود اینکه فقط ادعا کنیم کافی نیست در عمل باید این چنین باشیم و از جامعه قرآنی حمایت کنیم.

یادآور می‌شود اختتامیه مرحله شهرستانی ۴۵ دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در شهرستان‌های، زنجان، طارم ماهنشان، سلطانیه و ایجرود که به طور متمرکز در ۶ رشته حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰جز، حفظ ۵، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق در  شهرستان زنجان با حضور ۳۰۰ شرکت کننده به مدت سه روز(۵ و ۶ مرداد خواهران و ۷ مردادماه برادران)  در محل زینبیه اعظم زنجان برگزار شد

انتهای پیام
captcha