شکست تقوا اصلی‌ترین‌ عامل جنایات بزرگ تاریخ است
کد خبر: 4076103
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

شکست تقوا اصلی‌ترین‌ عامل جنایات بزرگ تاریخ است

امام‌جمعه زنجان گفت: اصلی‌ترین مسئله در بروز واقعه محرم، رعایت نکردن و شکست تقوا است.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام‌جمعه زنجان، ظهر امروز، ۱۴ مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه، با بیان اینکه محرم جنایت بزرگی که در تاریخ اتفاق افتاد، اصلی‌ترین مسئله، رعایت نکردن و شکست تقوا است، اظهار کرد: اگر بخواهیم روح کلی هدف قیام سیدالشهدا(ع) را بررسی کنیم، پررنگ‌ترین در این رابطه، لسان مبارک او در بحث امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه تعاون، همکاری، دستگیری و کمک به یکدیگر اقتضای جامعه امروز است، افزود: مؤمنان اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند که ایمان آنان را به یکدیگر پیوند داده است، بنابراین مسلمانان باید نسبت به یکدیگر دلسوز و خیرخواه باشند و به یکدیگر کمک کنند.

این مسئول با بیان اینکه کسانی که دروغ می‌گویند، لذت ایمان را درک نکرده‌اند، تصریح کرد: یکی از عوامل بلایای موجود در جامعه، دروغ گفتن است، به خصوص کسانی که مسئولیتی بر عهده دارند، به همین خاطر نباید مسئولان وعده‌های دروغین به مردم دهند.

امام‌جمعه زنجان با بیان اینکه اخوت و برادری یکی از نشانه‌های دینداری بوده و نماز، پرچم اسلام است که اگر با جماعت باشد، این پرچم بالاتر است، گفت: همه باید تلاش کنیم جامعه با عمل صالح، دین اصلاح شود و انصاف در جامعه وجود داشته باشد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه بالاترین باطل، حکومت باطل و ظالم و بالاترین معروف نیز حکومت عادل است، بیان کرد: صاحبان قدرت از حقوق بشر به عنوان سکوت در برابر جنایات آمریکا و اسرائیل صحبت می‌کنند و همان‌طور که می‌دانید هیچ دینی به جز اسلام برای انسان کرامت قائل نیست.

امام‌جمعه زنجان با شعر ژولیده نیشابوری در وصف حضرت عباس (ع) به شرح زیر سخنان خود را به پایان رساند:

چشم‌ها از هیبت چشمم، به پیچ و تاب بود / محو چشمم، چشم‌ها و چشم من بر آب بود

چشم گفتم، چشم دادم، چشم پوشیدم، ز آب / من سراپا چشم و چشمم جانب ارباب بود

انتهای پیام
captcha