هجمه‌های تبلیغاتی در عاشورا مردم را دچار تردید کرد
کد خبر: 4076126
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

هجمه‌های تبلیغاتی در عاشورا مردم را دچار تردید کرد

امام جمعه کرمان با اشاره به عبرت‌های عاشورا و همجمه‌های تبلیغاتی آن زمان بیان کرد: لشکر عبیدالله در آن زمان توانست بر ذهن مردم مسلط شود و وقتی ذهن مردم را در اختیار گرفت افکار عمومی دچار انحراف و مردم در امام‌شناسی دچار تردید شدند.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، ۱۴ مردادماه‌ در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به سخنی از امام علی(ع) اشاره و بیان کرد: از دستورات خداوند اطاعت و به کار خیر ورود کنید و اگر با شر مواجه شدید از آن پرهیز کنید.

وی با بیان اینکه خط مستقیم تقوا و رضایت خداوند پرهیز از شرور و ورود به خیرات است، گفت: قدرت سیاسی در پوشش دولت و حکومت یک ابزار است و بستگی دارد که این ابزار در اختیار کدام تفکر قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: حاکمان تفکری که غرق در شهوات و امیال شیطانی است و ظلم را در دستور کار دارد ظالمان دوران خود هستند و حکومت برای آن‌ها ابزاری است برای انحراف و فاصله گرفتن از هدایت؛ اما اگر این قدرت در اختیار مردان الهی قرار بگیرد که برای اجرای قوانین و مقررات خداوند همت دارند و برای دفاع از مظلوم و رسیدگی به جامعه تلاش می‌کنند، حکومت آن‌ها حکومتی الهی است.

وی با بیان اینکه در واقعه عاشورا این دو تفکر در مقابل خود صف آرایی‌کردند، گفت: برای تحلیل بهتر واقعه عاشورا باید دوران قبل از آن را هم باید بررسی کرد تا ریشه‌های کربلا را بهتر بشناسیم. یکی از آن دوران، دوران جاهلیت است که در منابع متعددی از جمله قرآن و کلام ائمه(ع) به آن‌ اشاره شده است و یکی از ویژگی‌های آن دوران این است که دختران جایگاهی نداشتند.

نماینده ولی‌‌فقیه در استان با اشاره به سخنی از امام علی(ع) ادامه داد: بعثت زمانی اتفاق افتاد که مردم غرق در فتنه‌های عجیب و هوی و هوس بودند و نبی‌ مکرم اسلام(ص) از این جامعه جاهلیت یک جامعه الگو ساخت و در تربیت انسان‌ها فوق‌العاده موفق بود و جاهلیت جای خود را به یک امت برتر در جامعه داد.

وی نماز و ارتباط با خداوند را یکی از امتیازات جامعه اسلامی برشمرد و افزود: جامعه اگر بخواهد هدایت شود باید سه مولفه داشته باشد که قوانین و مقررات ارزشمند، رهبری آگاه، از خود گذشته و شجاع و جامعه‌ای آماده این سه مولفه هستند.

امام جمعه کرمان در خطبه دوم ضمن تسلیت ایام محرم، سالروز شهادت شهید بابایی و آروزی قبولی عزاداری‌های ماه محرم، گفت: روز خبرنگار را گرامی‌می‌دارم زیرا روزی ارزشمند برای خبرنگاران فداکار و وظیفه‌شناس که تلاش می‌کنند واقعیات را به بهترین وجه ممکن منعکس و از دستاوردهای نظام اسلامی دفاع کنند، است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی ضمن تقدیر از مسئولان برای کمک‌رسانی به موقع به سیل‌زدگان گفت: خسارات سیل باید هرچه زودتر جبران شود. مسئله دوم نیز پیشگیری است تا در بارندگی‌ها و سیل‌های بعدی دچار خسارت نشویم.

وی ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: نهم محرم مختص قمر بنی‌ هاشم(ع) است که در اوج فداکاری و ایثار برای دفاع از حریم امام زمانش و رساندن آب به تشنگان کربلا، دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) و اسلام و ولایت قرار دارد. او کانون قوت قلب اردوگاه امام حسین(ع) بود.

امام جمعه کرمان ادامه داد: در روز عاشورا عبرت‌های زیادی وجودی دارد. خلاصه کلام این است که لشکر عبیدالله در آن زمان توانست بر ذهن مردم مسلط شود و وقتی ذهن مردم را در اختیار گرفت افکار عمومی دچار انحراف، تردید و شک شد. شایعه‌ پراکنی و تولید ترس به قدری بود که قصر ابن زیاد از محاصره خارج شد.

وی بیان کرد: در جریان واقعه کربلا خواص مردود کمک کردند تا افکار عمومی به سمت اردوگاه امام حسین‌(ع) حرکت کند که یکی از این افراد مردود شریح قاضی بود که اگر خبر دروغ را به ایل ‌و تبار هانی نداده بود این قوم شجاع کار را تمام می‌کردند. در کربلا دو عبرت تاریخی اتفاق افتاد که برای همیشه سیاهی را در تاریخ اسلام گذاشت.

نماینده ولی‌‌فقیه در استان با بیان اینکه یکی از عبرت‌های کربلا این است که مردم در امام‌شناسی دچار تردید شدند، گفت: آن‌ها نه‌ امامت راخوب شناختند و نه مصداق امام را. عبرت دوم این است که توانایی توده مردم و در راس آن خواص جامعه برای مقابله با هجمه‌های تبلیغاتی و شایعات، توان قابل توجهی نبود به همین دلیل جامعه اسلامی تسلیم شد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی افزود: زمانی که جامعه اسلامی تسلیم شد ائمه(ع) و فرزندان پیامبر(ص) در محاصره مطلق قرار گرفتند و راهی جز شهادت وجود نداشت زیرا شایعات دروغ جامعه را تحت تاثیر خود قرار داد و جامعه آن روز یا طرفدار اردوگاه ابن‌زیاد شد و یا بی‌تفاوت و مردد بود.

وی با تاکید بر اینکه ما ملت امام حسین(ع) هستیم، گفت: پیام این ملت به غرب و استکبار این است که ما تسلیم نمی‌شویم و در برابر زیاده خواهی‌های غرب و آمریکا خواهیم ایستاد. ما با قدرت، قاطعیت و با مدیریت مناسب بازدارندگی را در کشور به جایی می‌رسانیم که سایه ترس و وحشت استکبار را از صحنه به در کند و اگر روزی استکبار دچار خطا شد و دست از پا خطا کرد حتما با قاطعیت به آن پاسخ خواهیم داد.

انتهای پیام
captcha