عراق از روز بیستم ماه محرم آماده ورود زائران اربعین است
کد خبر: 4077114
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

عراق از روز بیستم ماه محرم آماده ورود زائران اربعین است

وزیر کشور در بازدید از مرز شلمچه از آماده بودن شش مرز خروجی کشور به عراق برای تردد زائران اربعین خبر داد و اعلام کرد: کشور عراق از روز بیستم ماه محرم آماده ورود زائران اربعین است.

عراق از بیستم ماه محرم آماده ورود زائران اربعین است

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی، وزیر کشور در بازدید از پایانه و زیرساخت‌های اربعین حسینی در گذرگاه شلمچه، گفت: تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ خوبی برای آماده‌سازی مرز شلمچه به منظور عبور آسان و روان زائران اربعین حسینی انجام شده است.

وی افزود: درخصوص تأمین آب و برق، استقرار موکب‌ها و پیش‌بینی دروازه‌های خروجی و ورودی در حوزه گذرنامه پیش‌بینی‌های خوبی انجام شده تا زائران به هنگام تردد از این گذرگاه مرزی مشکلی نداشته باشند.

وحیدی همچنین اعلام کرد: با توجه به گرمای هوا نصب سایه‌بان، مه‌پاش در دستور کار قرار گرفته و بیمارستان شلمچه هم  برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران در حال تجهیز است.

وزیر کشور با بیان اینکه هماهنگی‌ مرزی با دولت عراق در جریان است؛، خاطرنشان کرد: شور و نشاط خاصی در مرز شلمچه برای آماده‌سازی برای استقبال و خدمات‌رسانی به زائران امام حسین(ع) حاکم است.

وزیر کشور در ادامه به زائران اربعین حسینی توصیه کرد سفر به عتبات عالیات را به تاخیر نیندازند، و گفت: بر اساس پیش‌یینی تعداد زائران در سال جاری زیاد است و برای همین زائران پیش از اربعین سفر زیارتی خود را به عتبات عالیات آغاز کنند.

وی همچنین گفت: دولت عراق از روز بیستم ماه محرم برای ورود زائران اربعین اعلام آمادگی کرده لذا زائران اربعین هر چه زودتر سفرشان را انجام دهند بهتر است.

وحیدی گفت: برای اربعین امسال علاوه بر گذرگاه‌های شلمچه، چذابه، مهران و  مرز خسروی، دو گذرگاه مرزی در شمال غرب شامل تمرچین در استان آذربایجان غربی و باشماق در استان کردستان به منظور سهولت در تردد زائران در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha