الزام دریافت مجوز برای خبرنگارانی که بدون تأیید ارشاد فعالیت می‌کنند
کد خبر: 4079021
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
رئیس اداره ارشاد شهرستان پردیس مطرح کرد؛

الزام دریافت مجوز برای خبرنگارانی که بدون تأیید ارشاد فعالیت می‌کنند

رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان پردیس گفت: خبرنگاران حتماً باید با مجوز و تأیید اداره فرهنگ ارشاد اسلامی به کار خبر بپردازند و افرادی که فاقد این مجوز هستند مورد تأیید نخواهند بود.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان پردیس و اهدای لوح تقدیر از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران در دفتر اداره ارشاد اسلامی شهرستان در حالی برگزار شد که هنوز عده‌ای از افراد که به کار خبر در شهرستان پردیس می‌پردازند فاقد مجوز کار هستند و در جلسه دعوت نبودند.

در این مراسم حجت‌الاسلام عبدالهی، رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان پردیس در خصوص مطالبات خبرنگاران، پیوستگی و اخلاق مداری خبرنگاری در شهرستان و تأکید بر دریافت مجوز کار برای افراد فاقد مجوز سخن گفت.

وی ۱۷ مرداد که به پاس رشادت‌های شهید صارمی‌ها و همه خبرنگاران این مسیر به عنوان روز خبرنگار نامیده شده است را فرصت خوبی برای قدردانی از زحمات خبرنگاران و جهادگری‌های آن‌ها در این شغل دانست.

وی خبرنگاران را امانتداران مردم و جامعه خواند و رسالت خبری را چنان مهم و مؤثر دانست که یک خبرنگار می‌تواند با نشر یک خبر جامعه‌ای را به سوی نشاط یا بسوی غم و ناامیدی ببرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالهی تأکید کرد: خبرنگار با تهیه گزارش‌ها و اخبار خود می‌تواند در حوزه آرامش روحی روانی مردم تأثیرگذار باشد، از این رو نمی‌توان گفت هر که قلم و کاغذ دست بگیرد خبرنگار است، خبرنگار باید واجد شرایط و مورد تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی امور رسانه‌ها ست قرار گیرد و طی گذراندن مراحلی تأیید و با مجوز کار کنند.

وی تاکید کرد: فرهنگ و رسانه دو بخش عجین شده با یکدیگرند و نمی‌توان پذیرفت کسی در حوزه خبر و رسانه با بی‌فرهنگی کار کند و از حوزه فرهنگ و اخلاق جدا باشد و خود ناهنجاری و مشکل ایجاد کند.

وی از متولی خانه مطبوعات پردیس خواست در زمینه دریافت مجوز برای خبرنگاران فاقد آن همراهی کند و افرادی که بدون مجوز در سطح شهرستان فعالیت خبری دارند را به این سمت سوق دهند و خانه مطبوعات شهرستان پردیس فعالیت بیشتری داشته باشد، مطمئنا همه اصحاب رسانه خودشان را موظف می‌دانند و متعهد می‌دانند عضو خانه مطبوعات باشند و فعالیت کنند.

عبدللهی يادآور شد: دریافت مجوز از ارشاد و تحت پوشش قرار گرفتن سخت است و باید هم سخت باشد چون نمی‌شود هر کسی از راه رسید مجوز بگیرد و کار کند. خبرنگار با مطالب خود تأثیرگذار است و با سرنوشت مردم و احساس افراد کار دارد. نمی‌شود براحتی هر فردی در این مقوله جای گیرد طبق قوانین ارشاد حتما باید شرایطی داشته باشد و برای حفط هویت خود اصحاب رسانه هم که شده این کار انجام باید شود.

در ادامه خبرنگاران حاضر در جلسه دغدغه و پیشنهادات خود را در حوزه کار رسانه، برپایی نمایشگاه و برپایی جلسات مستمر در شهرستان پردیس بیان کردند و از خبرنگاران حاضر در جلسه با اهدای لوح از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران تجلیل به عمل آمد.

نسا زارع

انتهای پیام
captcha