دشمن در جنگ روایت‌ها، هسته اصلی و مرکزی گفتمان نظام را نشانه گرفته است
کد خبر: 4079507
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۷

دشمن در جنگ روایت‌ها، هسته اصلی و مرکزی گفتمان نظام را نشانه گرفته است

عضو شورای اطلاع رسانی دولت گفت: دشمن در جنگ روایت‌ ها، هسته اصلی و مرکزی گفتمان نظام را نشانه گرفته است.

سپهر خلجی، عضو شورای اطلاع رسانی دولتبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سپهر خلجی، عضو شورای اطلاع رسانی دولت، امروز ۲۹ مردادماه در نشست تبیینی ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: تخریب ساختار یعنی دستگاه‌ها و نهادهای برآمده از نظام و کارکردهای نظام از دیگر اهداف اصلی دشمنان در جنگ رسانه‌ای است.

وی تأکید کرد: همه مدیران اجرایی و رسانه‌ای باید متوجه باشند که امروز جمهوری اسلامی ایران در معرض جنگ ترکیبی و شناختی جبهه معارض قرار گرفته و پایه ثابت آن رسانه و قوای ادراک است.

عضو شورای اطلاع رسانی دولت افزود: با توجه به قرارگیری در جنگ اراده‌ها و روایت‌ها، مهارت رسانه‌ای دشمن حالت آفندی به خود گرفته و نه تنها به نقاط ضعف بلکه به نقاط قوت هم حمله می‌کند.

خلجی بیان کرد: امروز افکار عمومی نقطه تمرکز دشمن در جنگ رسانه‌ای است چرا که اگر دشمن بتواند باورها و ادراک عمومی جامعه را دچار بهم ریختگی کند، در اهداف بعدی خود موفق خواهد شود.

وی به تلاش دشمن برای ضربه زدن به نظام و کمرنگ نشان دادن توفیقات جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن برای ضربه زدن به نظام، تمرکز اصلی خود را بر قابلیت رسانه گذاشته است.

خلجی هجمه های وارد شده به رئیس جمهور و دولت از سوی دشمنان را نمونه ای از اقدامات رسانه ای علیه نظام برشمرد و افزود: هدف این هجمه‌ها نیز اتفاقاً نقاط قوت دولت و نظام است.

وی تبیین رسانه‌ای را از راهکارهای مهم در جهت خنثی سازی توطئه های دشمن برشمرد و گفت: دشمن دستکاری در افکار عمومی را مورد توجه قرار داده تا اعتماد زدایی، مشروعیت زدایی و نا امیدسازی در کشور اشاعه یابد و با گسست عاطفی، بی اعتمادی را در جامعه گسترش دهد.

عضو شورای اطلاع رسانی دولت، تحلیل فضای رسانه‌ای و تببین دستاوردهای دولت را از اهداف برگزاری این نشست آموزشی در استان دانست و گفت: جدی گرفتن رسانه از مهمترین توصیه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به دولت سیزدهم است که امیدواریم در این حوزه سرمایه گذاری‌ های خوبی انجام شود.

خلجی سفرهای استانی شخص رئیس جمهور و مسئولان دولت را اقدامی شاخص، بی بدیل و شایسته دانست و گفت: این مایه افتخار و نقطه قوت برای جمهوری اسلامی ایران است که مسئولان آن در بین مردم و خادم آنان هستند که در این خصوص دشمنان بر علیه این حضور میدانی رئیس جمهور به عنوان نقطعه قوت دولت، خط تخریبی راه انداخته‌اند.

وی رسانه را به دلیل ویژگی‌های چند بعدی آن رکن اصلی در گردش اطلاعات دانست و اضافه کرد: سرعت انتشار پیام، تکثر پیام، قدرت پردازش تصویر، برجسته سازی پیام، کوچک نمایی پیام، واقع نمایی پیام، وارونگی افکار، تحریف واقعیت و قدرت روایتگری از مهمترین عملکرد و توان رسانه‌ها است. 

خلجی با اشاره به چگونگی و اهداف دشمن در جنگ روایت‌ها، اظهارداشت: در این جنگ ممکن است که اصل و متن واقعه تحریف نگردد اما تحلیل و روایتی وارونه از آن ارائه می شود و در جنگ روایت‌ها جای جلاد و شهید عوض می‌شود و حق را در قالب باطل جلوه می‌دهند. 

وی تحریف، پنهان کاری، جهت دهی، مهندسی افکار، درگیری احساسات، اختلال در نظام محاسباتی، تزلزل اراده‌ها را اهداف دشمن در جنگ روایت‌ها و مهندسی افکار عمومی ذکر کرد و گفت: در این جنگ موفقیت از آن جریانی است که روایت بسازد، کنترل کند و در نهایت تثبیت نماید و از آن به عنوان پیروزی بدون جنگ یاد می‌شود.

عضو شورای اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: همه مدیران  اجرایی کشور باید توجه کنند که جمهوری اسلامی ایران درگیر جنگ ترکیبی  و شناختی با جبهه معارض قرار دارد که یک پایه ثابت آن رسانه با هدف مدیریت ادراک است.

خلجی با اشاره به نقطه تمرکز  دشمن در افکار عمومی جامعه ایرانی هم گفت: اینکه ایرانی‌ها از خودشان، دینشان، مسئولان شان بدشان بیاید، غرور ملی ایرانیان تحقیر شود و همچنین مردم ایران احساس کنند که شرایط، عادی نیست و عصبی شوند، از جمله نقاط تمرکز دشمن در این جنگ در بین جامعه ایرانی است که باید مراقب آن باشیم. 

وی اعتمادزدایی، اعتبارزدایی، ضربه به روحیه مردم، احساس سرخوردگی در جامعه، گسست عاطفی، هیجانی شدن جامعه و  ناامیدسازی در جامعه را از دیگر برنامه های دشمن در کشور برشمرد.

به گفته خلجی؛ رفع شبهه و پاسخگویی به لحظه، پرهیز از ترس و انفعال، توجه به افکار عمومی با متقاعدسازی و اقناع، جریان فعال تزریق امید، داشتن سناریو، سازماندهی و هم افزایی همه امکانات و دقت در بیان و عدم تکمیل پازل دشمن از الزامات و راهبردها در جنگ ادراکی دشمنان است.

عضو شورای اطلاع رسانی دولت، پایبندی به اخلاق توسط دولت سیزدهم در مناسبت‌ها و تعاملات حکمرانی، خارج شدن رابط قوای سه گانه از رقابت صنفی (همراه با آسیب) به همکاری برای خدمت، ایجاد آرامش در سطوح مدیریتی کشور و فاصله گرفتن با بحران سازی تصنعی ، روحیه گرفتن و امیدواری جریان انقلاب، انقلابی شدن رویکردها در فرهنگ و دیپلماسی، ارتباط وثیق با مردم و برخورداری از روحیه مردمی صادقانه و میدان یافتن جوانان انقلابی در نظام اجرایی در امتداد بیانیه گام دوم را از اقدامات شاخص دولت سیزدهم است.

خلجی، تغییر ریل سیاست خارجی کشور از غرب باوری توهمی و آسیب زا به همسایه محوری واقع بینانه، برجسته شدن شعار های امام(ره) و انقلاب، احیای شوراهای عالی تخصصی در موضوعات مورد نیاز حکمرانی، دوندگی شبانه‌روزی و برخور داری از نشاط مسئولیت پذیری و وقت گذاری شبانه روزی، یکصدایی در درون دولت در موضوعات مهم و راهبردی، نظارت ستادی رئیس جمهور از زیرمجموعه‌ها را از دیگر شاخص‌های موفق عملکردی دولت سیزدهم عنوان کرد و از مسئولان دستگاه‌ های اجرایی در خراسان جنوبی خواست که نسبت به تبیین آن اقدام کنند.

وی با اشاره به دیدار خود با استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در این دیدار برخی اقدامات دولت در استان تشریح شد که این اقدامات در این خطه امیدوار کننده است و به همت دولت سیزدهم دنبال شده است.

انتهای پیام
captcha