دستورالعمل خدمات درمان ناباروری در گلستان تشریح شد
کد خبر: 4079676
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵

دستورالعمل خدمات درمان ناباروری در گلستان تشریح شد

مدیرکل بیمه سلامت گلستان از تشریح دستورالعمل بازنگری شده خرید راهبردی و ضوابط بیمه‌ای خدمات درمان ناباروری در گلستان خبر داد.

بیمه سلامتبه گزارش ایکنا از گلستان، سید محمد حسینی، مدیر کل بیمه سلامت گلستان امروز، 30 مرداد در جمع خبرنگاران از تشریح دستورالعمل بازنگری شده خرید راهبردی و ضوابط بیمه‌ای خدمات درمان ناباروری در گلستان خبر داد.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با عنایت به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر بازنگری دستورالعمل خرید راهبردی و ضوابط بیمه‌ای درمان ناباروری گفت: زوجین نابارور باید توسط سازمان بیمه‌گر نشان‌دار شده و اسناد پذیرش شده به صورت جداگانه بر‌اساس نوع خدمات انجام شده ارسال شود لذا کسانی که دچار سقط مکرر شده در گروه ناباروری قرار خواهند گرفت.

حسینی با بیان‌ اینکه زوجین نابارور فاقد هرگونه پوشش بیمه، باید با آزمون وسع تحت پوشش بیمه همگانی قرار گیرند، تصریح کرد: همه مراکز درمانی و بیمارستان‌های ارائه دهنده خدمات ناباروری موظف به عقد قرارداد با سازمان‌های بیمه‌گر هستند و اولویت عقد قرارداد با مراکزی است که تبادل اسناد در بستر الکترونیک انجام دهند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان بیان‌اینکه تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر در مراکز خیری و خصوصی معادل 70 درصد تعرفه خیریه و خصوصی است و سهم بیمار معادل 30درصد است، تصریح کرد: تعرفه زایمان سزارین برای بارداری حاصل  از درمان ناباروری در بخش دولتی و عمومی غیردولتی طرف قرارداد با فرانشیز 10 درصد تعرفه آن بخش‌ها و در بخش خیریه و خصوصی با فرانشیز 30 درصد تعرفه مربوط به آن بخش تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر است.

انتهای پیام
captcha