انیمیشن «سقا»؛ روایتی از نحوه آب‌ آوردن و شهادت حضرت ابوالفضل(ع)
کد خبر: 4080409
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰

انیمیشن «سقا»؛ روایتی از نحوه آب‌ آوردن و شهادت حضرت ابوالفضل(ع)

مسئول سازمان فضای مجازی سراج لرستان از برپایی موکب واقعیت مجازی «سقا» برای دومین سال پیاپی در استان خبر داد و گفت: انیمیشن سقا به نحوه آب‌ آوردن حضرت ابوالفضل(ع) از شط فرات برای خمیه‌های امام حسین(ع) و لحظه شهادت قمر بنی‌‌هاشم می‎پردازد.

علی سبزی،  مسئول سازمان فضای مجازی سراج لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فضای مجازی سراج لرستان، علی سبزی،  مسئول سازمان فضای مجازی سراج لرستان شامگاه سه‌شنبه، یکم شهریور در نشست با خبرنگاران با اشاره به برپایی موکب واقعیت مجازی سقا، گفت: این موکب سال گذشته دهه آخر محرم در ساحل دریاچه کیو خرم‌آباد نمایش داده شد.

وی با اشاره به استقبال خرم‌آبادی‌ها از موکب پخش واقعیت مجازی سقا، افزود: همین حمایت‌های دلگرم‌کننده ما را بر آن داشت که دوباره میزبان این موکب برای دومین سال پیاپی در استان لرستان باشیم.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج لرستان مضمون انیمیشن سقا را روایت کوتاه و اثرگذاری از عصر عاشورا دانست و اضافه کرد: این انیمیشن به نحوه آب‌ آوردن حضرت ابوالفضل(ع) از شط فرات برای خمیه‌های امام حسین(ع) می‌پردازد و سپس لحظه شهادت قمر بنی‌‌هاشم را در ادامه روایت می‌کند.

وی با اشاره به فناوری پخش و نحوه اکران انیمیشن سقا، افزود: نمایش این انیمیشن با قالب سه‌بُعدی در یک موکب از دوشنبه، 31 مردادماه آغاز شده‌ و تا شامگاه جمعه، چهارم شهریورماه امسال در ساحل دریاچه کیو جنب میدان نیلوفر روی پرده نمایش می‌رود.

انتهای پیام
captcha