شرایط حضور پزشکان متخصص در مناطق کم‌برخوردار تسهیل می‌شود
کد خبر: 4080563
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹

شرایط حضور پزشکان متخصص در مناطق کم‌برخوردار تسهیل می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تسهیل شرایط حضور پزشکان متخصص در مناطق کم‌برخوردار، یکی از سیاست‌های محرومیت‌زدایی وزارت بهداشت است.

دیدار معاون وزیر بهداشت با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز، دوم شهریورماه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار انجام شد، اظهار کرد: وزارت بهداشت از طریق بومی‌گزینی، توزیع نیروی انسانی، تأمین محل زیست پزشکان به دنبال ارتقای سطح سلامت و ارائه خدمات باکیفیت در مناطق مرزی و محروم است.

وی با ارائه گزارشی از دستاوردهای وزارت بهداشت در دولت سیزدهم تصریح کرد: کنترل بیماری کرونا و بازگرداندن آرامش به جامعه از مهم‌ترین دستاوردهای این وزارتخانه در دولت سیزدهم است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سیاست‌های محرومیت‌زدایی دولت و وزارت بهداشت متذکر شد: ارتقای حوزه بهداشت و تقویت زیرساخت‌های نظام شبکه به‌‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار برای وزارت بهداشت بسیار حائز اهمیت است.

رحیمی با اشاره به جانفشانی‌های کادر سلامت در مقابله با ویروس منحوس کرونا بیان کرد: با پیگیری‌های فراوان و بعد از 14 سال، قانون تعرفه‌گذاری خدمات نظام پرستاری برای اولین بار در کشور اجرایی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی نیز در این دیدار با قدردانی از خدمات مجموعه بهداشت و درمان کشور در دوران شیوع کرونا و ادای احترام به مقام شهدای مدافع سلامت، گفت: از بهداشت و درمان آنچه به ذهن انسان متبادر می‌شود، در چارچوب نیازهای جسمانی است؛ از سویی دیگر حفظ سلامت، مسئله‌ای فقهی بوده و شخص نمی‌تواند به خود ضرر برساند.

وی با اظهار اینکه اکثر بیماری‌ها به‌وسیله آدمی و ناشی از تغذیه نامناسب، مسائل اعصاب و روان ایجاد می‌شود، یادآور شد: توصیه می‌شود در حیث انسانی و دینی و در حوزه‌های حجاب و عفاف، امانت، صداقت و... که مسائلی انسانی است زندگی سالمی داشته باشیم چراکه در غیر  این صورت زندگی سالمی وجود ندارد.

بهروز رحیمی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی، از بیمارستان امام رضا(ع) بازدید کرد.

معاون وزیر در این برنامه، وضعیت فیزیکی و نحوه خدمات‌دهی پرسنل در بخش روانپزشکی بیمارستان امام رضا(ع) را مورد بررسی قرار داد. رحیمی در این بازدید در خصوص کاهش مشکلات بهداشتی درمانی و بهبود وضعیت بیماران این بخش در فضای فیزیکی مناسب‌تر قول مساعد داد.

یادآور می‌شود، این سفر در راستای بازدید از پروژه‌های حوزه سلامت و کلنگ‌زنی بیمارستان زیرکوه صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha