برگزاری جلسات هفتگی قرآن‌ در خرم‌دره
کد خبر: 4081009
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

برگزاری جلسات هفتگی قرآن‌ در خرم‌دره

کارشناس امور قرآنی تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره از برگزاری جلسات هفتگی آموزش قرآن‌ در هیئت قرآنی امام موسی کاظم(ع) خبر داد.

جلسات هفتگی قرآن‌معصومه مقدم کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی آموزش قرآن‌کریم به صورت جلسات ثابت هفتگی در هیئت قرآنی امام موسی کاظم(ع) این شهرستان، عنوان کرد: این جلسات به صورت جلسات ثابت هفتگی همراه با روخوانی و روان‌خوانی قرآن‌کریم روزهای سه‌شنبه هر هفته به صورت سیار در منازل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در ماه محرم این جلسات با برگزاری مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا همراه است، ادامه داد: در شهرستان خرم‌دره هیئات قرآنی با جذب و آموزش متعلمان، دانش‌آموزان و اوليای علاقمند در زمينه آموزش‌های قرآنی دینی نیز فعاليت دارند و در کنار موسسات و خانه‌های قرآنی برای مخاطبان خود کلاس‌های آموزش قرآن‌کریم را برگزار می‌کنند.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره در ادامه همچنین از تداوم برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن‌کریم در خانه قرآن و عترت(ع) مصباح‌الهدی این شهرستان نیز خبر داد و افزود: با توجه به ضرورت ترویج قرآن در جامعه یکی از اصلی‌ترین رویکردهای آموزشی در خانه‌های قرآن، ترویج فرهنگ قرآنی است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن در روستاها، یادآور شد: در همین راستا دوره آموزشی روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم روزهای زوج در خانه قرآن مصباح‌الهدی روستای نصیرآباد برگزار می‌شود که تعداد ۳۰ قرآن‌آموز در این کلاس‌ها حضور دارند.

مقدم خاطرنشان : تروکردیج قرائت قرآن‌کریم یک وظیفه شرعی است که همه ما باید در این‌حوزه اهتمام لازم را داشته باشیم تا شاهد حاکمیت فرهنگ قرآنی در جامعه شویم.

انتهای پیام
captcha