ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت مساجد در تأسیس مهدهای قرآن
کد خبر: 4081371
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
رئیس سازمان دارالقرآن تأکید کرد؛

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت مساجد در تأسیس مهدهای قرآن

رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه باید از ظرفیت مساجد در تأسیس مهد‌های قرآنی استفاده کرد، گفت: ارائه تسهیلات برای تأسیس مهد قرآنی با معرفی به بانک‌های عامل انجام‌پذیر است.

روح‌الله حریزاویبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی، رئیس سازمان دارالقرآن کریم در نشست خبری که امروز، 6 شهریور در اداره تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، گفت: قرارگاه جهاد‌ تبیین در سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن‌ کریم شگل گرفته است و بیش از صدهزار نخبه فرهنگی برای فعالیت در این قرارگاه اعلام آمادگی کردند.

قائم مقام ریاست سازمان تبلیغات اسلامی با بیان‌ اینکه هدف از قرارگاه جهاد تبیین بررسی ظرفیت‌های جدید در حوزه تبیین‌گری و روایت توانمندی جبهه حق و سازماندهی فعال در حوزه افکار عمومی است، تصریح کرد: حضور بانوان کنشگر و فعال در نوآفرینی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و توجه به ظرفیت‌های جدید مثل فعالیت تبلیغی می‌تواند در این زمینه راه گشا باشد.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم گفت: استواری اندیشه انقلاب اسلامی و موضوع پیشرفت بانوان در مسائل فرهنگی و آفت‌شناسی و جریان‌سازی جبهه حق و باطل از حوزه‌های اصلی جهاد‌ تبیین است که در این رابطه از ظرفیت بانوان فعال و کنشگر فرهنگی و اجتماعی استان استفاده خواهد شد.

حریزاوی به کاهش فعالیت مهدهای قرآن و مؤسسات قرآنی در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: متأسفانه شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی باعث تعطیلی و کاهش فعالیت‌های مهد‌ قرآن و مؤسسات قرآنی شده است که در این زمینه رهبر انقلاب طی سخنانی فرمان تأسیس پایگاه و مهد قرآنی در مساجد را اعلام کردند.

قائم مقام ریاست سازمان تبلیغات اسلامی با بیان‌ اینکه طبق تمهیدات صورت گرفته سازمان دارالقرآن‌ کریم نسبت به صدور مجوز قانونی و آموزش‌های لازم برای تأسیس مهد قرآنی در مساجد انجام شده است، افزود: ارائه تسهیلات برای تأسیس مهد قرآنی با معرفی به بانک‌های عامل انجام‌پذیر است، لذا این اقدام یک همت جدی را می‌طلبد که می‌تواند تحول عظیمی در حوزه فرهنگی و بسط و گسترش فعالیت‌های قرآنی در استان را رقم بزند.

انتهای پیام
captcha