«نغمه‌های عاشورایی» برای عموم دیدنی شد
کد خبر: 4081977
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲

«نغمه‌های عاشورایی» برای عموم دیدنی شد

در روزهای روزهای ۱۱ و ۱۲ شهریور و از ساعت ۱۹ عموم مردم به صورت رایگان می‌توانند بیننده اجرای «نغمه‌های عاشورایی» باشند.

به گزارش ایکنا، محمود درویشی سرپرست گروه کـر شباهنگ درباره ویژه‌برنامه‌ «نغمه‌های عاشورایی» گفت: سبک جدیدی در این اجرا به مخاطب ارائه خواهد شد. تاکنون کسی به مداحی و متن آن به‌ عنوان آواز دسته‌جمعی و تنظیم نوحه در قالب آواز کرال نپرداخته بود که در این اتفاق جدید به آن پرداخته شده است. تعدادی از اشعاری که در قالب مداحی شنیده شده است را توسط گروه کر شباهنگ به آواز چندصدایی و کـر تبدیل کرده‌ایم و اجرا خواهیم کرد، این نکته مهم‌ترین تفاوت اجرایی کار خواهد بود.

وی افزود: تنظیم آواز چندصدایی «نغمه‌های عاشورایی» گروه کرشباهنگ توسط بنده و با همکاری فاطمه قیصرپناه انجام شده است و سعید فتاحی خوانندگی اجرا را بر عهده خواهد داشت و ۳۰ هنرمند در این اجرا هم‌آوازی خواهند داشت. «نغمه‌های عاشورایی» عنوان ویژه ‌برنامه عاشورایی گروه کـرشباهنگ (فرهنگیان) است که به همت حوزه هنری استان تهران در ایام منتهی به اربعین حسینی (ع) در سالن مهر حوزه هنری اجرا می‌شود.

درویشی در انتها اعلام کرد: گروه کر شباهنگ در این اجرا قطعاتی با عنوان‌ به تو از دور سلام، نبودی بابا، بوسه بر ماه، شب مهتاب، صد پاره، علقمه، نی‌نوا و دولت عشق را به سرپرستی محمود درویشی و صدای سعید فتاحی روی صحنه می‌برد.

این اجرا در روزهای ۱۱ و ۱۲ شهریور و از ساعت ۱۹ در سالن سوره حوزه هنری اجرا می‌شود. حضور عموم در ویژه‌برنامه «نغمه‌های عاشورایی» برای عموم آزاد است.

انتهای پیام
captcha