۸۰ درصد تجهیزات موکب‌های قزوین به عراق اعزام نشده است
کد خبر: 4081996
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

۸۰ درصد تجهیزات موکب‌های قزوین به عراق اعزام نشده است

دبیر ستاد اربعین استان قزوین با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از تجهیزات موکب‌ها به عراق اعزام نشده است؛ گفت: مقررشده بود ۶۲ موکب از استان قزوین برای زائران اربعین خدمت‌رسانی کنند که با توجه به اتفاقات روز گذشته در کشور عراق و ممنوعیت ورود زائر به این کشور فعلاً کار متوقف شده است.

موکب های قزوین

محمد خورشیدی، دبیر ستاد اربعین استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: مقررشده بود ۶۲ موکب از استان قزوین برای زائران اربعین خدمت‌رسانی کنند که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار بود چهار موکب در ایران، مرز مهران و شهرستان آوج و مابقی در چهار نقطه کربلا، نجف، طریق و طفلان مسلم خدمت‌رسانی داشته باشند.

وی افزود: از ۱۰ روز گذشته تحویل اقلام اساسی، موارد مربوط به کاپوتاژ و گمرک ماشین موکب‌ها و تشریفات طبق روال با تسهیلات خوبی انجام شده است و موقعیت مکانی تمامی موکب‌ها مشخص شده و حتی برخی خادمین به‌عنوان خادمین پیشرو از قزوین به عراق اعزام‌ شده‌اند و در حال حاضر در نجف و کربلا حضور دارند.

دبیر ستاد اربعین استان قزوین تأکید کرد: تا دیروز مشغول اعزام کامیون‌ها به مرز مهران بودیم که روز گذشته ورود به کشور عراق ممنوع اعلام شد.

وی گفت: برنامه‌ریزی ما به این صورت بود که از ۱۳ شهریور موکب‌های قزوین رسماً در عراق با تجهیزات کامل مستقر شوند اما تمامی موکب‌ها و خادمینی که در مسیر و حتی مرز مهران بودند تا اطلاع ثانوی فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تا اطلاع ثانوی اعزام زائر و موکب‌ها به عراق ممنوع است و اعزام تمامی اتوبوس‌ها تا چند روز آینده به مرز عراق لغو اعلام‌شده است.

خورشیدی در پایان با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از تجهیزات موکب‌ها به عراق اعزام نشده است؛ بیان کرد: امیدواریم تا پایان هفته مشکل بسته شدن مرز عراق حل شود تا به‌محض بازگشایی مرز، تجهیزات موکب‌ها را اعزام خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha