هنر و تبلیغ؛ ابزار گروه‌های جهادی در تحقق جهاد تبیین
کد خبر: 4082878
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳

هنر و تبلیغ؛ ابزار گروه‌های جهادی در تحقق جهاد تبیین

مسئول شورای جهادی ساوه با اشاره به اینکه عمل به منویات رهبری در رابطه با جهاد تبیین همچون چراغی پیش راه گروه‌های جهادی است، گفت: گروه‌های جهادی در عرصه جهاد تبیین با ابزار هنر، رسانه و تبلیغ سعی در روشنگری جامعه دارند.

میلاد وحدت، مسئول شورای جهادی ساوه

میلاد وحدت، مسئول شورای جهادی ساوه، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، اظهار کرد: از انجام فعالیت‌های جهادی در شهرستان استقبال خوبی می‌شود، اما این خدمت‌رسانی‌ها کفایت نمی‌کند و گاه گروه‌ها اهداف کوچکی را دنبال می‌کنند؛ از این رو این شورا قصد دارد انسجام خوبی در گروه‌های جهادی ایجاد کند.

وحدت به فعالیت گروه‌های جهادی که تحت نظارت نبوده و در مجموعه جهاد سازندگی ثبت نشده‌اند، اشاره و ادامه داد: برخی گروه‌های ثبت نشده قصد دارند فقط از نام گروه‌های جهادی استفاده کنند که برای این گروه‌ها نیز برنامه‌ریزی شده است.

مسئول شورای جهادی ساوه عمل به منویات رهبری در خصوص جهاد تبیین را همچون چراغی پیش راه گروه‌های جهادی دانست و اضافه کرد: جهاد تبیین دارای بار معنایی ارزشمندی است و باید مورد اهمیت واقع شود. تلفیق دو مؤلفه بسیار مهم جهاد و تبیین رسالت ما را در این حوزه بیشتر می‌کند. گروه‌های جهادی در عرصه جهاد تبیین با ابزار هنر، رسانه و تبلیغ سعی در روشنگری جامعه دارند.

وی ضرورت معرفی گروه‌های جهادی را مورد تأکید قرار داد و افزود: معرفی گروه‌های جهادی مجوزدار یکی از برنامه‌های اصلی است و در کنار این رویکرد برای سایر گروه‌های جهادی که مجوز ندارند نیز برنامه و طرح‌هایی در دست اجراست.

وحدت با بیان اینکه جذب مشارکت‌های مردمی باید به صورت هدفمند انجام شود، ادامه داد: گاه مشاهده می‌شود برخی گروه‌ها از حساب‌های متفرقه یا شخصی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی استفاده می‌کند، برای این گروه‌ها کارت‌شناسایی با درج شماره حساب گروه جهادی با مهر تأیید شورا در نظر گرفته شده است.

وی برگزاری رزمایش‌های هماهنگ در راستای فقرزدایی را از دیگر برنامه‌های در دستور کار عنوان و اضافه کرد: 7 گروه جهادی در ساوه فعالیت دارند که متأسفانه تعدادی از آنان غیرفعال هستند و همان تعداد کم باقی‌مانده نیز رغبتی به انجام کارهای هماهنگ ندارند که این موضوع ضربه‌های بسیاری را به شهرستان وارد کرده است.

وحدت با بیان اینکه برای بازگشایی مدارس رزمایش‌هایی تدارک دیده شده است، ادامه داد: مقام معظم رهبری توصیه‌های کلیدی را به گروه‌های جهادی بیان فرمودند و گروه‌ها در راستای تحقق منویات ایشان هنرمندانه کارهای خود را پیش برده و موفقیت‌ها را به سمع و نظر مردم می‌رسانند.

انتهای پیام
captcha