راه حل مشکلات کشور اقدامات جهادی و انقلابی است
کد خبر: 4083229
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳

راه حل مشکلات کشور اقدامات جهادی و انقلابی است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند در پیامی به اجلاسیه ملی جهادگران (جهاد مقدس) در شهرستان فردوس گفت: امروز با تجربه گرانسنگ بیش از ۴۰ سال به این باور رسیده‌ایم که نسخه حل مشکلات در همه عرصه‌ها اقدامات جهادی و انقلابی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امام جمعه بیرجند به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی امروز ۱۳ شهریورماه در این پیام اظهار کرد: مردم با ایمان و فرهنگ شهرستان فردوس و روحانیت معظم و امام جمعه‌ گرانقدر این شهرستان اقدامی خردمندانه و بسیار ظریف انجام داده‌اند، کشف رمز این داستان امتیاز بزرگ بصیرت است.

وی افزود: در شهریور ۱۳۴۷ زلزله مهیبی به وقوع پیوست که عالِیَها سافِلَها نمود و مهیب‌تر از آن اینکه دولت دست نشانده غرب با همه ادعا و یک قلم درآمد ۶ هزار بشکه نفت، با حدود ۳۰ میلیون جمعیت به احوالپرسی بقایای از مردم داغدیده هم نیامد؛ و مهیب‌تر از آن درآمدهای نفتی و غیرنفتی کشور صرف مثل جشن‌های تاج‌گذاری و ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی یا خرج انتخابات آمریکا به نفع کاندیدهای خاص ریاست جمهوری آن کشور و این قبیل می‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در حالی که مردم با نیمه‌جانی که داشتند با یأس و مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند، آقایی و جمعیتی تشریف آوردند که با همه وجود جهت نجات مردم دست‌اندرکار شدند، هدیه حیات به همراه داشتند، از آن روز تا به امروز و امروز آن عطیه را نه تنها برای مردم ایران بلکه برای مردم منطقه و جهان عرضه می‌کنند.

وی گفت: باز هم لایه‌های پنهان قضیه همچنان مبهم است، یعنی آیا قبل و بعد از آن کسانی به همنوعان خود خدمت نکرده‌اند؟ خیر، منظور این نیست؛ مقصود شناخت نوع این خدمت است که محصول مکتب خاص است.

عبادی ادامه داد: در باب حُسن فعلی حتی فرعون هم ممکن است کار خوب انجام دهد، ریا کار هم کار خوب انجام دهد، سوداگر هم کار خوب انجام دهد، استعمارگر هم کار خوب انجام دهد، اما همه اینها ابتر است و هر یک در مقطعی متوقف می‌شود و به منزل نمی‌رسد.

وی گفت: مراد حُسن فعلی از حُسن فاعل بالخیرات است که آن عمل که انجام می‌دهد، منّت این توفیق را از خداوند متعال می‌کشد و آرزوی کسب توفیق بیشتر در جلب رضای پروردگار دارد و حل مشکلات بندگان خدا را با سرانگشت ایمان و عبادت بالاترین آرزوی خود می‌شناسد و این رمز پنهان مکتب است که اگر روزی فراگیر شود هیچ انسانی بی‌پناه و هیچ باری بر زمین نمی‌ماند.

امام جمعه بیرجند اظهار کرد: این مکتب انبیای الهی و اسوه‌اش امیرالمؤمنین و اولاد معصومینِ آن شجره صالحین است.

وی افزود: آری مبدأ تاریخ این رقم احسان هدفمند در راستای طرحی نو که در جهان رقم بخورد سفر حضرت آیت االله العظمی امام خامنه‌ای (دامت برکاته) بود که در سنین جوانی به شهر فردوس رقم خورد و به انقلاب اسلامی ایران متصل شد و از اول انقلاب تا به امروز در قالب‌های مختلف ادامه یافت و امروز با تجربه گرانسنگ بیش از ۴۰ سال به این رسیده‌ایم که نسخه حل مشکلات در همه عرصه‌ها این نوع اقدامات جهادی و انقلابی است.

عبادی بیان کرد: به فضل الهی با همسو شدن بیش از پیش همه ظرفیت‌های بسیجی و جهادی و خیرین مخلص و تعمیق و توسعه آن شاهد گشایش‌های پی در پی در همه عرصه‌ها و فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی در گام دوم آن خواهیم بود.

رویداد ملی جهاد مقدس (اجلاسیه جهادگران کشور) امروز ۱۳ شهریور همزمان با سالروز حضور مقام معظم رهبری در فردوس پس از زلزله سال ۱۳۴۷ و ارائه خدمات جهادی ایشان به زلزله‌زدگان منطقه، با حضور معاون اول رئیس جمهور، مسوولان لشکری و استانی در مصلای امام خمینی (ره) فردوس برگزار شد.

انتهای پیام
captcha