زنجانی‌ها به نیابت از شهدا در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند
کد خبر: 4083594
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

زنجانی‌ها به نیابت از شهدا در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده زائران زنجانی در قالب طرح زیارت نیابتی و به نیابت از ۳۵۳۵ شهید این استان عازم پیاده‌روی اربعین حسینی می‌شوند.

پیاده‌روی اربعین

امیرعلی نیک‌بخش مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی، اظهار کرد: این ایام فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگوگیری از امام حسین(ع) و یاران ایشان است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهدای هشت سال دفاع مقدس با تاسی از قیام عاشورا و الگوگیری از امام حسین(ع) و یاران ایشان تا آخرین قطره از خون خود در مقابل دشمن ایستادگی کردند، اربعین حسینی و مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا زمان مناسبی برای زنده کردن یاد و خاطره این عزیزان است.

این مسئول با یاداوری اینکه استان زنجان ۳۵۳۵ شهید والامقام، تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، تصریح کرد: مردم فهیم و قدرشناس زنجان نیز به پاس خون این شهیدان و به نیابت از آن‌ها در پیاده‌روی اربعین و زیارت بارگاه منور امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) حضور پیدا می‌کنند.

نیک‌بخش افزود: به همین منظور پوسترهایی با نام و تصویر شهدای گلگون‌کفن پایتخت شور و شعور حسینی طراحی و چاپ شده که در اختیار هیئت‌های مذهبی، موکب‌داران و زائران اربعین قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه زائران اربعین حسینی می‌توانند با نصب پوستر زیارت نیابتی بر روی کوله‌پشتی خود به نیابت از ۳۵۳۵ شهید والامقام استان زنجان در حرکت خودجوش و عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی حضور پیدا ‌کنند، گفت: نصب بنر شهدای فرماندهان و زیارت نیابتی در جلوی اتوبوس‌های پیاده‌روی اربعین، توزیع سربند منقش به نام شهدا در بین زائران، برگزاری مراسم بدرقه و استقبال از کاروان زائران پیاده‌روی اربعین، حضور در اجتماع پیاده‌روی جاماندگان اربعین در مسیر جاده گاوازنگ به سمت مزار شهدای گمنام از جمله برنامه‌های بنیاد شهید به مناسبت اربعین حسینی است.

انتهای پیام
captcha