معابر عمومی چهارمحال‌وبختیاری به تصاویر شهدا مزین شود
کد خبر: 4083922
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
استاندار چهارمحال‌وبختیاری:

معابر عمومی چهارمحال‌وبختیاری به تصاویر شهدا مزین شود

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه برای نامگذاری معابر و میادین و کوچه‌ها از نام شهدا بهره‌مند شویم گفت: ضرورت دارد معابر عمومی شهرها و روستاها به تصاویر شهدا مزین شود.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال‌وبختیاری، امروز، ۱۶ شهریورماه در «جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در چهارمحال و بختیاری» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: شهدا و ایثارگران برای کشور امنیت، آسایش و استقلال به ارمغان آوردند و باید قدردان ایثارگری آنان باشیم.

حیدری با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی که با محوریت شهدا برگزار می‌شود مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد، گفت: ارادت مردم به شهدا در آیین‌های تشییع شهدا و برگزاری یادواره‌های شهدا نمود عینی دارد، باید در برنامه‌های مختلف اهتمام ویژه‌ای برای پیوند نسل جدید با دوران دفاع مقدس صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه زبان هنر بسیار تأثیرگذار است، بیان کرد: مسئولان فرهنگی و سازمان تبلیغات اسلامی از این ظرفیت استفاده کنند، شعارهای انقلاب اسلامی باید برجسته شود، امروز شاهدیم که یادواره شهدا پس از سه دهه پر رونق برگزار می‌شود، اما باید به سمت جذاب شدن این برنامه‌های فرهنگی پیش برویم.

حیدری افزود: اجرای برنامه‌ها با محوریت شهدا راهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی و برنامه‌های شوم دشمن است، باید محتوای مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تولید و در اختیار رسانه‌ها و فضای مجازی برای انتشار قرار بگیرد، برای بهتر برگزار شدن برنامه‌ها از نظرات صاحبنظران و صاحبان ایده استفاده شود.

استاندار تأکید کرد: ستاد نامگذاری در استان تشکیل شود، برای نامگذاری معابر و میادین و کوچه‌ها از نام شهدا بهره‌مند شویم، همچنین معابر عمومی شهرها و روستاها به تصاویر شهدا مزین شود.

وی اصلاح مسیر دسترسی به قبور شهدای گمنام و ساماندهی گلزارهای شهدا را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: باید تا دهه فجر سال‌جاری عملیات عمرانی اصلاح و بهسازی مسیر دسترسی به قبور شهدای گمنام استان به پایان برسد، نباید دغدغه‌ای برای این مسئله وجود داشته باشد.

حیدری تصریح کرد: پرچم شهدا در ادارات باید بالا باشد، سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در مناسبت‌های مختلف در دستور کار قرار بگیرد، کرامت خانواده‌های شهدا و ایثارگران باید حفظ شود، ایجاد اشتغال و تبدیل وضعیت ایثارگران در اولویت دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

استاندار در پایان با تأکید بر اینکه در سفر رئیس‌جمهور به استان برای ساماندهی گلزارهای شهدا اعتبار اختصاص پیدا کرده است، گفت: اما برای ساماندهی گلزارهای شهدا منتظر تخصیص اعتبار نباشیم و کار آغاز شود، همچنین برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس در شهرکرد، ۵۵ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس‌جمهور در نظر گرفته شد.

انتهای پیام
captcha