پانزدهمین کنگره «شعر عاشورایی» در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4084024
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶

پانزدهمین کنگره «شعر عاشورایی» در کردستان برگزار می‌شود

سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری پانزدهمین کنگره «شعر عاشورایی» در استان کردستان خبر داد و گفت: اختتامیه این کنگره فردا، 17 شهریورماه در قروه برگزار می‌شود.

عیسی فلاحی، سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، عیسی فلاحی، سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، ۱۶ شهریورماه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان با اشاره به میزبانی کردستان از زائران اربعین حسینی اظهار کرد: این امر آثار و برکات فراوانی از جمله تقویت تقریب، همبستگی و زیرساخت‌ها خواهد داشت.

وی کردستانی‌ها را محبان اهل‌بیت(ع) و دوستدار حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) دانست و افزود: پانزدهمین کنگره «شعر عاشورایی» در روزهای 16 و 17 شهریورماه در استان کردستان برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت امور رسانه‌ای فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه این کنگره یکی از برنامه‌های شاخص در خصوص عاشورا و اربعین حسینی بوده است، بیان کرد: در این دوره تغییراتی در برگزاری و محتوای این کنگره ایجاد شده که بخشی از این تغییرات در خصوص عبور کاروان‌های زائران اربعین از استان کردستان به مرز باشماق مریوان خواهد بود.

وی با تأکید بر انعکاس مطلوب ای رویداد بزرگ فرهنگی، افزود: دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها راهپیمایی اربعین حسینی در مرز باشماق کردستان را پوشش و منعکس خواهند داد.

علیرضا خزائی، مشاور و مدیرکل حوزه استاندار کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه اطلاع‌رسانی شفاف جزو وظایف رسانه‌هاست، اظهار کرد: رسانه‌ها اقدامات مثبت انجام شده در استان کردستان را به‌خوبی انعکاس دهند.

وی با اشاره به اینکه نباید که سیاست‌ها را ما اعلام‌ کنیم بلکه باید خود رسانه‌ها ورود کنند کما اینکه برخی از خبرگزاری‌ها بسیار خوب فعالیت می‌کنند، گفت: سفر اخیر استاندار و معاون سیاسی استاندار کردستان به عراق برای بررسی زیرساخت‌های پیاده‌روی اربعین، توسط رسانه‌ها به‌خوبی بازتاب داده نشد.

مشاور و مدیرکل حوزه استاندار کردستان با بیان اینکه همه خبرنگاران برای پوشش برنامه‌ها دعوت شوند، یادآور شد: استانداری این آمادگی را دارد که از ظرفیت همه رسانه‌ها استفاده شود.

انتهای پیام
captcha