ایمنی جاماندگان اربعین در مسیرهای پیاده‌روی تأمین شود
کد خبر: 4085575
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
استاندار کرمان:

ایمنی جاماندگان اربعین در مسیرهای پیاده‌روی تأمین شود

استاندار کرمان با تأکید بر تأمین ایمنی عزاداران و جاماندگان اربعین در مسیرهای پیاده‌روی گفت: مسیری برای عبور و مرور خودروهای امدادی و فراهم کردن امکانات بهداشتی در مسیرها در نظر گرفته شود.

ستاد استانی اربعین کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز، ۲۳ شهریورماه در هشتمین جلسه ستاد استانی اربعین که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر رفتن زائران به کشور عراق کمتر شده است، گفت: مدیریت برگشت زائران باید با جدیت پیگیری شود تا از بروز مشکلات جلوگیری کنیم.

وی با تأکید بر تأمین ایمنی عزاداران و جاماندگان اربعین در مسیرهای پیاده‌روی، گفت: مسیری برای عبور و مرور خودروهای امدادی و فراهم کردن امکانات بهداشتی در مسیرها در نظر گرفته شود.

استاندار کرمان با اشاره به کمک استان کرمان به خوزستان و اردوگاه اهواز، گفت: باید نقاط قوت و ضعف شناسایی شود و یک تجربه جمع‌بندی شده‌ای برای سال‌های آینده داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به عدم همکاری شرکت‌های هواپیمایی برای اعزام زائران اربعین، افزود: نقد به شرکت‌های هواپیمایی وارد است و شرکت‌های دیگر باید در فرودگاه کرمان حضور داشته باشند. به استان کرمان در این قضیه ظلم شده است زیرا در حالی که مردم آمادگی پرداخت هزینه سفر داشتند اما پروازی وجود ندارد.

فداکار به بازگشت زائران اربعین نیز اشاره کرد و با بیان اینکه قرارگاه حمل و نقل تا پایان بازگشت همه زائران فعال باشد، گفت: باید کمک کرد و در بحث حمل و نقل تذکرات لازم داده شود و با در نظر گرفتن تمهیداتی از بروز حوادث جلوگیری کرد.

علی بابایی، فرماندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با نام «از حرم تا حرم» در کرمان، گفت: مسیر اصلی پیاده‌روی کرمان جوپار است که ۹۶ موکب اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در طول مسیر امکاناتی برای عزاداران فراهم می‌شود، گفت: طرح ترافیکی برای اربعین تهیه شده و مسیر بازگشت جوپار به سمت کرمان مسدود خواهد بود و پیاده‌روی در آن مسیر انجام می‌شود.

فرماندار کرمان با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای برقراری امنیت و رعایت نکات بهداشتی در مسیرهای پیاده‌روی، گفت: در مسیر امامزاده محمد(ع) به سمت گلزار شهدای کرمان نیز پیاده‌روی انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha