رواق‌های خدمت رضوی در کرمان فعال می‌شود
کد خبر: 4087019
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

رواق‌های خدمت رضوی در کرمان فعال می‌شود

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان گفت: به مناسبت ایام پایانی ماه صفر رواق‌های خدمت رضوی به مدت ۵ روز در زمینه مشاوره‌ای، حقوقی، سلامت، هنر و ... در کرمان خدمات ارائه می‌دهند.

سعید کاظمی‌پور دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، سعید کاظمی‌پور، دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان امروز، ۳۰ شهریورماه در نشست خبری که برای تشریح برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر برگزار شد، گفت: بیش از ۵ سال است که با فعال شدن دبیرخانه‌های کانون‌های خدمت رضوی در استان‌ها امکانی برای خدمت‌رسانی به مردم با عنوان خادم‌یاری امام رضا(ع) فراهم شده و تعداد زیادی از افراد در قالب این کانون‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه این مجموعه در چند شهرستان استان فعال است و خادمیاران رضوی در شهرستان‌ها نیز فعالیت می‌کنند، گفت: خدمات کانون‌ها در راستای ترویج فرهنگ رضوی در سطح جامعه است. منظور فرهنگ رضوی همان فرهنگ به جا مانده از ائمه(ع) و معصومین است زیرا اگر بتوانیم این فرهنگ را به خوبی گسترش دهیم بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه حل می‌شود.

کاظمی‌پور با بیان اینکه خدمات این کانون‌ها در ۱۹ عرصه تخصصی و به صورت رایگان ارائه می‌شود، افزود: ۱۹ کانون تخصصی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۱۵ کانون‌ فعال هستند و در بعضی کانون‌ها با سازمان‌ها و نهادها نیز تفاهم‌نامه‌های امضا شده و سندهایی نیز آماده رونمایی است تا در سراسر کشور اجرا شود مانند سامانه سلامت ارجاع بیماران که اگر به صورت گسترده و عملیاتی در استان فعال شود کمک خوبی به بیماران نیازمند است.

وی افزود: در زمینه اشتغال و کارآفرینی، سند اشتغال استان با نام سند زیست بوم استان کرمان فراهم شده است تا بسیاری از مشاغل خانگی و خرد در استان فعال شوند. در خصوص مسائل آموزشی و تربیتی نیز برنامه‌ریزی کردیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود عقب‌ماندگی دانش‌آموزان را جبران کنیم.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی کرمان در ادامه به برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر در استان اشاره کرد و گفت: با همکاری شهرداری، رواق‌های خدمت رضوی در کرمان برگزار می‌شود و امیدواریم مردم از این رواق‌های خدمت استفاده کنند.

وی افزود: رواق‌های خدمت به مدت ۵ روز فعال هستند و در زمینه مشاوره‌ای، ایثار و شهادت، خانواده، کتاب و کتاب‌خوانی، حقوقی، سلامت، هنر، اشتغال و کارآفرینی، حرکت‌های جهادی، و ... خدمات خود را ارائه می‌دهند. همچنین میز خدمت شهرداری در این رواق‌ها فعال خواهد شد.

کاظمی‌پور گفت: در روز شهادت امام رضا(ع) مراسم ویژه‌ای در بیت‌الزهرا(س) و حسینیه ثارالله کرمان برگزار می‌شود. همچنین مراسم غبارروبی گلزار شهدا و ادای احترام به شهدا عصر روز سه‌شنبه ۵ مهرماه با حضور خادمیاران رضوی در گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha