نمایشگاه عکس و اسناد دفاع مقدس در دانشگاه بیرجند افتتاح شد
کد خبر: 4088056
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵

نمایشگاه عکس و اسناد دفاع مقدس در دانشگاه بیرجند افتتاح شد

همزمان با هفته گرامی‌داشت دفاع مقدس، نمایشگاه عکس و اسناد و نمایشگاه مجازی دفاع مقدس دانشگاه بیرجند افتتاح شد.

نمایشگاه عکس و اسناد دفاع مقدس در دانشگاه بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند، امروز چهارم مهرماه در بازدید از نمایشگاه عکس و اسناد دفاع مقدس  با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدا بویژه شهدای دانشجوی دانشگاه بیرجند و بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، از برگزارکنندگان این نمایشگاه ارزشمند که یادآور حماسه‌های بی‌بدلیلی است که مردمان این سرزمین خلق کرده‌اند تشکر کرد.

وی از تمامی کانون‌ها و معاونت فرهنگی و اجتماعی که با زحمات طاقت‌فرسا در برگزاری این نمایشگاه برگ زرین دیگری بر افتخارات حوزه فرهنگی افزودند سپاسگزاری کرد.

سرهنگ غلامرضا فلاحی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی نیز با تسلیت رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) یاد پنچ شهید دانشجوی دانشگاه بیرجند را گرامی‌ داشت و از زحمات صورت گرفته در دانشگاه بیرجند و ایجاد فضای دفاع مقدسی در جوار شهید گمنام قدردانی کرد.

وی گفت: در ابتدای انقلاب در استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان و کردستان ضد انقلاب با حمایت اسکتبار اقدامات ضد ملی و جنگهای قبیله‌ای و قومی خود را آغاز کردند و منافقین کوردلی که دستشان به خون جوانان کشور آلوده است اینک شعار دفاع از حقوق زن و آزادی و حجاب را سر می‌دهند. در کردستان بهترین جوانان ما در مقابل تهاجم و ظلم گروهک‌های کومله و دموکرات به شهادت رسیدند و تعداد بسیاری از پاسداران، ارتشی‌ها، بسیجی‌ها و ... را در مقابل عروس و دامادهای خود به بدترین نحو به شهادت رساندند و هم اکنون آنان از احساسات پاک جوانان ما سوء استفاده می‌کنند و داعیه تجزیه و خدمت دارند.

فلاحی ادامه داد: عظمت انقلاب اسلامی مدیون و مرهون دفاع مقدس است و اگر دفاع مقدس نبود مقاومت، ایستادگی و مقابله با تنگناها حاصل نمی‌شد؛ در سوریه نیز فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ بسیج و ایثارگری باعث سقوط و نابودی داعش شد. ام‌القرای جهان اسلام، ایران اسلامی است و باید این روحیه و ایثارگری به نسل جوان دانشجو منتقل شود.

در پایان این مراسم بیانیه دانشجویان انجمن اسلامی مستقل توسط دبیر این انجمن در محکومیت استکبار جهانی، آشوب‌ها و اغتشاشات و وقایع اخیر قرائت شد.

همچنین نمایشگاه مجازی دفاع مقدس معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند به همت کانون تبلیغات و کانون حماسه و دفاع مقدس دانشگاه و همکاری بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید شهرستان در بخش‌های عکس، فیلم و مستند، معرفی کتاب، بانک صوت و زیارت مجازی آغاز به‌کار کرد.
 
نمایشگاه مجازی دفاع مقدس در بخش‌های شهدای دانشجوی دانشگاه بیرجند، فیلم و مستندهای مربوط به حوزه دفاع مقدس، زیارت مجازی و بانک صوت در یک سالن و چهار غرفه جانبی آغاز به‌کار کرد.

بخش معرفی شهدای دانشجوی دانشگاه بیرجند شامل زندگینامه و تصاویر مربوط به شهید، بخش معرفی شهدای شاخص استان خراسان جنوبی، بخش تصاویر دریافتی از ایثارگران و رزمندگان دانشگاه بیرجند در دوران دفاع مقدس به تصویر کشیده شده است.

همچنین در بخش مستند و فیلم، مستندهای مربوط به حوزه دفاع مقدس بارگذاری شده است و بخش زیارت مجازی علاوه بر امکان زیارت مناطق عملیاتی شلمچه، تصاویر سه بعدی شهدای گمنام دانشگاه بیرجند نیز فراهم شده است. در بخش بانک صوت نیز موسیقی‌های مربوط به دفاع مقدس بارگذاری گردیده است. 
این نمایشگاه دارای یک سالن اصلی و چهار غرفه جانبی در فضایی متناسب با دفاع مقدس طراحی و در حال تکمیل شدن به نمایشگاه دایمی دفاع مقدس دانشگاه بیرجند است. علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه دفاع مقدس می‌توانند به آدرس exh.birjand.ac.ir/defae-moghadas مراجعه کنند.

 
انتهای پیام
captcha