حمایت‌ معنوی از مؤسسات قرآنی فراموش شده است + صوت
کد خبر: 4089117
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
حجت‌الاسلام حاجی‌ابراهیمی:

حمایت‌ معنوی از مؤسسات قرآنی فراموش شده است + صوت

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت آل‌طاهای تهران با تأکید بر اینکه مؤسسات قرآنی بیشتر متقاضی حمایت معنوی دستگاه‌ها هستند، بیان کرد: نهادهای بالادستی پس از اعطای مجوز، مؤسسات را به فراموشی می‌سپارند.

حجت‌الاسلام امیرمسعود حاجی‌ابراهیمی‌، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت آل‌طاها تهرانحجت‌الاسلام والمسلمین امیرمسعود حاجی‌ابراهیمی‌، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت آل‌طاها در تهران در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن ابراز گلایه از فقدان حمایت‌ لازم مجموعه‌های دولتی از مؤسسات قرآنی گفت: متأسفانه طی چند سال گذشته مجموعه‌های متولی امور قرآنی حمایت‌ معنوی لازم را انجام نداده‌اند. در زمینه بیمه و حمایت‌ اندک مالی اقداماتی انجام شده، اما حمایت مالی و معنوی بیشتری مد نظر ماست.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت آل‌طاها با تأکید بر اینکه برخی از مؤسسات قرآنی به انگیزه بهره‌مندی از فرصت‌های مناسبتی به منظور بحث‌های تبلیغی، فرهنگی ایجاد شده‌اند، اظهار کرد: مؤسسه آل‌طاها نیز اینگونه است؛ مثلاً طرحی برای ایام اربعین با عنوان «تکه‌تکه‌های قلبم با تو ای حسین(ع)» رونمایی شد. این طرح با محوریت تهیه دیوارنگاره و پازل حجمی بزرگی از سوی زائران مسیر پیاده‌روی اربعین بود، اما متأسفانه به دلیل فقدان حمایت‌ معنوی لازم به مرحله اجرا نرسید.

کد

وی افزود: هدف از بیان این موضوعات نقد نیست، بلکه بنده به عنوان دارنده مجموعه مردمی به دلیل علاقه به اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در جامعه به میدان آمده‌ام. خلأ معنویت در همه اقشار هست و این امر نسبی است و باید فعالیت‌ قرآنی جاذبه داشته باشد. بنابراین پای کار ایستاده‌ام تا افرادی را که به انجام فعالیت‌ قرآنی تمایل دارند به اندازه توانم از این سفره بهره‌مند کنم، ولی متأسفانه نگاه پدرانه و حمایت معنوی نیست.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت آل‌طاها با تأکید بر اینکه مؤسسات قرآنی بیشتر متقاضی حمایت‌ معنوی دستگاه‌ها هستند، تصریح کرد: مجوز مؤسسه آل‌طاها از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و ارشاد باید برای تمام مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت نقش پدر را ایفا کند، چراکه انجام کار فرهنگی هزینه‌بر و نیازمند حمایت‌ لازم است.

کد

وی ادامه داد: کتابی را با گردآوری از تفاسیر نمونه و المیزان نوشتم و حتی تایپ و صفحه‌بندی‌اش را این مجموعه‌ انجام داد و از معاونت قرآن و عترت ارشاد خواستم که محتوای کتاب را بخواند و مقدمه‌ای بر آن بنویسد، اما گفتند: «خودت همه کارها را کرده‌ای. آن را نیز انجام بده!»

حاجی‌ابراهیمی با تأکید بر اینکه باید دستگاه‌های متولی امور قرآنی راه‌ها را به مجموعه‌های مردم‌نهاد نشان دهند تا از ظرفیت آنها به نحو احسن استفاده شود و شاهد گسترش فعالیت آنها باشیم، اظهار کرد: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت آل‌طاها مجوز خود را اوایل دهه 90 اخذ کرد و می‌تواند در استان‌های دیگر فعالیتش را گسترش دهد، اما مسئولان مربوطه هیچ راهکاری را ارائه نمی‌دهند و مؤسسات را پس از اخذ مجوز رها می‌کنند.

یادآور می‌شود، دوره‌های این مؤسسه در زمینه آموزش عمومی در رشته‌های مختلف قرائت و آشنایی با فنون تلاوت، حفظ موضوعی و ترتیبی، نکات تجویدی و مفاهیم و تفسیر قرآن ویژه تمام مقاطع سنی در حال برگزاری است.

علاقه‌مندان در محدوده شرق تهران برای اطلاع از فعالیت‌های این مؤسسه می‌توانند با شماره 09151111855 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha