ایکنا؛ رسانه برتر حوزه وقف در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4090821
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳

ایکنا؛ رسانه برتر حوزه وقف در چهارمحال‌وبختیاری

همایش استانی «یاوران وقف» و تجلیل از واقفان و فعالان حوزه وقف و بقاع متبرکه چهارمحال‌وبختیاری برگزار و خبرگزاری قرآنی ایکنا به عنوان رسانه برتر حوزه وقف در استان معرفی و تجلیل شد.

همایش یاوران وقف

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری همایش استانی «یاوران وقف» و تجلیل از واقفان و فعالان حوزه وقف و بقاع متبرکه چهارمحال‌وبختیاری امروز، ۱۸ مهرماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه و فعالان حوزه وقف برگزار و فعالان حوزه وقف در دفتر امام‌جمعه شهرکرد تجلیل شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در این همایش با اشاره به اینکه این نهاد تولیت ۹۵ درصد موقوفات استان را در دست دارد، اظهار کرد: حدود ۱۷۵۰ موقوفه و ۳۷۰۰ رقبه ثبت شده در استان وجود دارد که قریب به ۱۴۰۰ مورد مسجد و حسینیه هستند؛ همچنین تعداد ۱۰۱ امامزاده در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت شده است.

امیری تصریح کرد: در امامزادگان استان، ۳۰ مرکز افق که در حوزه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی فعالیت دارند، ایجاد شده است، همچنین دفاتر شمیم خدمت در آستان مقدس امامزادگان راه‌اندازی شده که عمدتاً در راستای ایجاد اشتغال برای خانواده‌های محروم و نیازمند است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در خصوص فعالیت دفاتر شمیم خدمت در بقاع متبرکه و به‌ویژه در امامزادگان دوخاتون شهرکرد از سال گذشته تا کنون، بیان کرد: سه زندانی نیازمند در این مدت آزاد شده‌اند، ۳۰۰ نفر مشغول به‌کار شده و به درآمدزایی رسیده‌اند، همچنین ۵۳ هزار بسته معیشتی و دو هزار بسته مهر تحصیلی توزیع شده و ۱۰۰ زوج کمک هزینه ازدواج دریافت کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با تصریح اینکه در سه سال اخیر ۱۲۰ وقف جدید در چهارمحال‌وبختیاری به ثبت رسیده است، افزود: در مجموع، ۳۰ مدرسه و ۲۶ اداره در استان وقفی هستند؛ به‌طور میانگین، ۵۰ وقف در سال در استان اتفاق افتاده و به ثبت رسیده است.

در این همایش تعدادی از امنای موقوفه‌های استان به تشریح اقدامات و فعالیت‌های خود در راستای ارتقای این موقوفات و درآمدزایی این مجموعه‌ها پرداختند.

در همایش استانی یاوران وقف چهارمحال‌وبختیاری، ۳۰ نفر از واقفان، خادمین و فعالان وقف، مدیران مراکز افق، امنای موقوفات و اصحاب رسانه استان تجلیل شدند؛ خبرگزاری قرآنی ایکنا نیز در این همایش به عنوان رسانه برتر حوزه وقف در استان معرفی و تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha