جایگاه چهارمحال‌وبختیاری در حوزه وقف مطلوب نیست
کد خبر: 4090827
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

جایگاه چهارمحال‌وبختیاری در حوزه وقف مطلوب نیست

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه جایگاه چهارمحال‌وبختیاری در حوزه وقف در کشور چندان مطلوب نیست، گفت: استان ما ظرفیت ایمانی وقف را دارد و همه طوایف و اقشاری که در این استان زندگی می‌کنند انسان‌های نیک‌اندیش و خیرمدار هستند و به دنبال آنند که ذخیره مستمر و ماندگار برای آخرت خود بر جای بگذارند.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز ۱۸ مهرماه در همایش استانی «یاوران وقف» و تجلیل از واقفان و فعالان حوزه وقف و بقاع متبرکه چهارمحال‌وبختیاری در شهرکرد با گرامیداشت هفته وحدت و میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام و حضرت امام صادق(ع) و با اشاره به اینکه جمع حاضر در راستای تکریم و عمل به منویات نبوی و جعفری گرد آمده‌اند، اظهار کرد: وقف یکی از حسنات بسیار مهم و مورد توجه در اسلام است که می‌طلبد به این مقوله مهم در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها توجه ویژه شود.

وی با ذکر اینکه جایگاه چهارمحال‌وبختیاری در حوزه وقف در کشور چندان مطلوب نیست، ادامه داد: استان ما ظرفیت ایمانی وقف را دارد و همه طوایف و اقشاری که در این استان زندگی می‌کنند انسان‌های نیک‌اندیش و خیرمدار هستند و به دنبال آنند که ذخیره مستمر و ماندگار برای آخرت خود بر جای بگذارند.

نکونام ظرفیت محیطی ایجاد وقف در استان را نیز یادآور شد و بیان کرد: منابع کشاورزی و دامپروری و باغداری فراوان در استان و نیز حوزه صنعت و غیره در استان وجود دارد که ظرفیت وقف را دارند و بسیاری از مردم بر اساس ایمان و اعتقاد قلبی خود مایلند حسنه‌ای را از خود به یادگار بگذارند.

امام‌جمعه شهرکرد گفت: اعتمادسازی جزو مبناهای اولیه مسئله وقف است که باید مورد توجه قرار گیرد که اوقاف در این خصوص وظیفه دارد. مردم باید ثمره وقف را ببینند که در جهت نیات واقف استفاده می‌شود.

انتهای پیام
captcha