گزارشی از برنامه‌های اتحادیه قرآنی مازندران در نیمه دوم سال + صوت
کد خبر: 4091108
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸

گزارشی از برنامه‌های اتحادیه قرآنی مازندران در نیمه دوم سال + صوت

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت مازندران گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این اتحادیه در شش ماه دوم سال، ارائه کرد.

بهروز کریم‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت مازندرانبهروز کریم‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت مازندران در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به گزارشی از فعالیت‌های این اتحادیه در نیمه دوم سال گفت: کارگاه تخصصی بهره‌وری مدیریت قرآنی برای مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی سطح استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مجمع عمومی اتحادیه قرآنی استان دی‌ماه سال جاری همراه با ارائه گزارش سالانه و تراز مالی اتحادیه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد. برای برگزاری این مجمع، بخشی از هزینه‌ها را از شرکت‌کنندگان و بخش دیگر را از حمایت دو دستگاه ناظر دریافت کنیم.

کریم‌نژاد با اشاره به اینکه در سطح استان 300 مؤسسه دارای پروانه فعالیت است، اظهار کرد: یکی از مصوبات هیئت مدیره اتحادیه عضویت مؤسسات سطح استان در اتحادیه است، هر چند براساس ماده 11 و 12 اساسنامه اتحادیه‌های استانی این امر اختیاری است اما عضویت مؤسسات، موجب بهره‌مندی آنها از تسهیلات یا برنامه‌های ابلاغی و همچنین راهی برای شناسایی مؤسسات فعال از نیمه فعال و غیر فعال است.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی مازندران با اشاره به اینکه تاکنون حدود 70 مؤسسه عضو اتحادیه استان هستند، اضافه کرد: حق عضویت مؤسسات در سال جاری ماهی 50 هزار تومان است. دریافت حق عضویت از مؤسسات نیز به دلیل عدم دریافت و اختصاص یک ریال اعتبار از دستگاه‌های قرآنی و تأمین هزینه‌های جاری اتحادیه و اجرای برنامه‌های جانبی است، چرا که معمولاً اعتبارات در قالب اجرای طرح‌های قرآنی به مؤسسات واگذار می‌شود.

کریم‌نژاد با اشاره به فراهم کردن زمینه اخذ تسهیلات از اداره‌کل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی براساس بند الف تبصره 18 قانون بودجه برای مؤسسات قرآنی در راستای ایجاد یک اشتغال، اظهار کرد: در راستای اخذ این تسهیلات به مبلغ 200 میلیون تومان، مؤسسات موظف هستند تا زمینه اشتغال برای یک نفر را (با بیمه و شرایطی که دارند)، فراهم کنند. مدت بازپرداخت این وام، 48 ماه با تنفس یک‌ساله است.

وی با اشاره به اینکه در نظر داریم تا در نیمه دوم سال، بحث پایش مؤسسات قرآنی را به منظور شناسایی مؤسسات فعال از نیمه فعال و بدون فعالیت انجام دهیم، گفت: گروهی با همراهی اعضای هیئت مدیره و هماهنگی مدیرعامل، با برنامه‌ریزی و با همراه داشتن فرم‌های مربوطه که در این زمینه طراحی شده است به بازدید میدانی از مؤسسات سطح استان بپردازند.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی مازندران بیان کرد: تسهیلات دیگر که طی تعامل با اداره‌کل تعاون و کار مازندران و معاون امور اقتصادی استاندار، در نظر گرفته شده است، برخورداری مؤسسات و مربیان قرآن از تسهیلات مشاغل خانگی است. این وام با سقف 20 میلیون تومان و با بهره سه درصد با معرفی 161 مربی قرآن(که بعضاً نیز از مدیران مؤسسات قرآنی بودند و دارای کلاس‌های قرآن در بستر فضای مجازی هستند) به بانک توسعه و تعاون، پرداخت شد.

کد

کریم‌نژاد در ادامه به جزئیات برنامه جلسه هیئت مدیره اشاره کرد و گفت: جلسات هیئت در نخستین پنجشنبه هر ماه تشکیل می‌شود. اما طی برنامه‌ریزی انجام شده، جلسات هیئت مدیره در فرمانداری هر شهرستان و با دعوت از مسئولان آن شهرستان برگزار می‌شود. در نیمه نخست امسال این جلسات در فرمانداری شهرهای ساری، بابل، آمل و قائمشهر با دعوت از تمامی مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن شهرستان مربوطه و مدیران آموزش و پرورش، امور مالیاتی و ادارات کار شهرستان‌ها و بخشداران و شورای شهر تشکیل شد.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل این جلسات در هر شهرستان، شناساندن ظرفیت بخش مردمی، بیان دیدگاه‌ها، نظرات، مطالبات، پیشنهادات و انتقادات مدیران مؤسسات از سایر دستگاه‌ها و ایجاد تعامل بیشتر و همکاری بیشتر دستگا‌ه‌ها و بخش‌های دولتی با بخش مردمی است. جلسه بعدی هیئت مدیره در شهر تنکابن تشکیل خواهد شد.

کریم‌نژاد اضافه کرد: همچنین طی تعامل با اداره اوقاف و امور خیریه استان مقرر شد تا هر مکانی از بقاع متبرکه و اوقاف که در سطح شهرستان بلااستفاده است و امکان برگزاری کلاس‌های آموزشی را دارد در اختیار مؤسسات قرآنی قرار گیرد. از سوی دیگر طی تعامل و جلسات با اداره آموزش و پرورش مقرر شد تا شیفت بعد از ظهر مدارس در اختیار مؤسسات باشد.  

وی در زمینه رایزنی‌های انجام شده با اداره راه و شهرستانی استان در زمینه واگذاری زمین‌های بلااستفاده در مرکز شهر به اتحادیه و در سطح شهرک‌ها به مؤسسات قرآنی، ادامه داد: طی نشستی که با شهرداران شهرهای بابل، آمل، قائمشهر، ساری و تنکابن داشتیم، موافقت شد که زمین‌های بلااستفاده را در مرکز استان و شهرها در اختیار مؤسسات قرار دهند که امیدوارم به زودی محقق شود.

انتهای پیام
captcha