فعالیت‌های قرآنی به بخش مردمی واگذار شود
کد خبر: 4092071
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۴

فعالیت‌های قرآنی به بخش مردمی واگذار شود

قاری بین‌المللی کشورمان با بیان اینکه اجرای برنامه‌های تبلیغی و ترویجی ویترین فعالیت‌های قرآنی است، گفت: واگذاری فعالیت‌های قرآنی به بخش مردمی تنها راه رونق این فعالیت‌ها در سطح جامعه است.

قاسم مقدمی

قاسم مقدمی، قاری بین‌المللی کشورمان، در حاشیه برگزاری مراسم تکریم از حافظان مهد قرآن محلات، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، اجرای برنامه‌های تبلیغی و ترویجی را یکی از بخش‌های مهم فعالیت‌های قرآنی بیان کرد و گفت: برگزاری مراسم و جشنواره‌های قرآنی به مناسبت‌های مختلف می‌تواند تأثیر بسیاری در ایجاد انگیزه و تشویق نوجوانان و جوانان و حتی کودکان داشته باشد.

وی اجرای برنامه‌های تبلیغی و ترویجی را ویترین فعالیت‌های قرآنی دانست و ادامه داد: این دست برنامه و طرح‌ها باید کیفی دیده شود تا زیباتر و تأثیرگذارتر در ذهن‌ها و یادها باقی بماند. ذهن کودکان و نوجوانان اتفاقات شیرین را ثبت کرده و می‌تواند در ادامه حرکت مشوق باشد. به یاد دارم در 10 سالگی اولین هدیه قرآنی‌ام یک دفتر و دو مداد سیاه و قرمز بود. این خاطره به حدی برایم شیرین بود که باعث شد مسیر قرآن را با جدیت بیشتر دنبال کنم.

مقدمی ضرورت تعریف برنامه‌های جذاب برای ماندگاری خاطرات شیرین و اثرگذار در اذهان کودکان و نوجوانان را یادآور شد و افزود: خلق خاطرات شیرین شاید بتواند مسیر جدیدی را برای حافظان و قاریان در مسیر آموزش ایجاد کند و از این مقوله مهم نباید غفلت کرد.

این قاری بین‌المللی با ابراز تأسف از اینکه برای توسعه و رونق فعالیت‌های قرآنی دارای ضعف‌هایی هستیم، اظهار کرد: متأسفانه بودجه قرآنی قابل توجهی برای ارگان‌ها آن‌طور که شایسته است در نظر گرفته نشده است. ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه‌های ضعیفی در این حوزه دارند و با این رقم‌های ناچیز نمی‌توان کار قابل توجهی انجام داد.

مقدمی در پایان واگذاری فعالیت‌های قرآنی به بخش مردمی را تنها راه رونق این فعالیت‌ها در سطح جامعه بیان و تصریح کرد: فعالیت‌ها باید برون‌سپاری شده و مردمی انجام شود و بودجه قرآنی در هیچ اداره‌ای وجود نداشته باشد. اگر بودجه‌ها به دست مردم برسد و افراد علاقه‌مند وارد میدان شوند، قطعاً تأثیرگذارتر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha