نقش آموزش‌و‌پرورش در كاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 4092694
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
امام‌جمعه بندرگز بیان کرد:

نقش آموزش‌و‌پرورش در كاهش آسیب‌های اجتماعی

امام‌جمعه بندرگز نقش آموزش و پرورش را در كاهش آسیب‌های اجتماعی بسيار مهم دانست و گفت: توجه معلمان به علوم ‏روز و دسترسی به آموزه‌های دینی و قرآنی و تلاش در جهت ترویج سبک زندگی سالم ضامن پیشرفت و ترقی جامعه دانش‌آموزی خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه بندرگز در جلسه شورای فرهنگ عمومیبه گزارش ایکنا از‌ گلستان، حجت‌الاسلام حسینی، امام‌جمعه بندرگز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که امروز، 26 مهرماه با حضور فرماندار و فرهنگیان در محل دفتر امام‌جمعه بندرگز برگزار شد، با بیان‌ اینکه خودکشی و طرح توانمند‌سازی دختران در آسیب‌های اجتماعی از جمله موضوعات مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت، گفت: آموزش و پرورش به عنوان ارکان اصلی تعلیم و تربیت نقش مهمی در این زمینه دارد لذا مربیان باید مسلح بوده و آگاهی کامل درباره این موضوع داشته باشند. 

امام‌جمعه بندرگز نقش آموزش و پرورش در كاهش آسیب‌های اجتماعی را بسيار مهم دانست و گفت: توجه معلمان به علوم ‏روز و دسترسی به آموزه‌های دینی و قرآنی و تلاش در جهت ترویج سبک زندگی سالم ضامن پیشرفت و ترقی جامعه دانش‌آموزی خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان توسط معلمان باعث می‌شود که جامعه از آسیب‌های اجتماعی در امان باشد. معلمان چون رسالت تعلیم و تربیت را بر عهده دارند، می‌توانند در اعماق ‏وجود انسان‌ها نفوذ کرده و تأثیرات ماندگاری از خود بجا گذارند‏.

امام‌جمعه بندرگز با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند: خرمشهرها در پیش است»،گفت: امروز در جنگ رسانه‌ای دشمن قرار داریم و دانش آموزان هدف این جنگ هستند، لذا دغدغه همه باید نسبت به دانش‌آموزان بیشتر شده و در این رابطه باید آسیب‌شناسی شود تا بتوانیم راهکارهایی مناسبی به دانش‌آموزان ارائه دهیم.

در پایان جلسه کارشناس بهداشت گزارشی از آموزش خودمراقبتی و حضور سفیران سلامت در منطقه ارائه داد و در ادامه هر یک از اعضا گزارشی از روند برنامه‌های انجام شده در مناسبت‌های مختلف ارائه دادند.

انتهای پیام
captcha