عبودیت وسیله رشد انسانیت است
کد خبر: 4093355
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

عبودیت وسیله رشد انسانیت است

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه عبودیت وسیله رشد انسانیت است، گفت: راه و هدف هر فردی خداوند باشد به بصیرت دست می‌یابد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، امام جمعه بیرجند، امروز، ۲۹ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند گفت: وجدان اخلاقی جزء فطرت انسان است و این راهی نیست که انسان بتواند از آن فرار کند.

وی افزود: انسان اشرف مخلوقات است، اما این به تنهایی کفایت نمی‌کند چراکه انسان مانند سنگی بوده که از معدن استخراج می‌شود و باید تجزیه شده تا عیار آن مشخص شود.

عبادی با بیان اینکه حق‌گرایی از ملاک‌های انسانیت است، تصریح کرد: نشانه انسانیت این است که گرایش‌های ما در این عبودیت با خداوند و حق پیوند داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه عبودیت وسیله رشد انسانیت بوده و پیامبران و ائمه اطهار(ع) اسوه و الگوهای راه حق و عبودیت خداوند هستند، اظهار کرد: راه و هدف هر کسی خداوند باشد به او بصیرت می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سلامت و تربیت روح صدها برابر سلامت و تربیت جسم ارزشمند است، افزود: کفر به معنای پوشاندن، نادیده گرفتن و پایمال کردن است.

عبادی با اشاره به اینکه کفر به عنوان یک بیماری بر انسان عارض می‌شود، گفت: حرص یکی از صفات ناپسند و بیمارهای خطرناک است که اگر گرفتار آن شویم دیگر حق را نمی‌بینیم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه حرص یکی از اصول کفر است، بیان کرد: حسد یکی دیگر از اصول کفر است که به انسان اجازه نمی‌هد حق را ببیند؛  مسئله حسد و ویرانی‌هایش آمار عجیبی در تاریخ و زندگی ما دارد.

عبادی با اشاره به اینکه استکبار از دیگر اصول کفر است، تصریح کرد: انسان مستکبر فقط به فکر لذات و رسیدن به امیال نفسانی خود بوده و ضایعات این بیماری از هر مرض مسری خطرناک تر است.

وی با اشاره به جنایات استکبار جهانی در کشورهای مختلف، گفت: باید مراقب خود و فرزندانمان باشیم تا گرفتار و شکار دروغ‌ها و تحریف‌های استکبار جهانی نشویم.

امام جمعه بیرجند به بیش از ۱۷ هزار دروغ رسانه‌های استکبار جهانی در حوادث اخیر اشاره کرد و یادآور شد: روزی همگان باید پاسخگوی اقدامات خود در پیش وجدان خود باشند.

انتهای پیام
captcha