حل مشکلات کشور نیازمند وحدت کلمه است
کد خبر: 4095632
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶

حل مشکلات کشور نیازمند وحدت کلمه است

تولیت حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی(ره) بیان کرد: خوب است همه دولت‌ها به میدان بیایند و ید واحده شوند و مشکلات ریشه‌ای کشور را برای همیشه حل کنند تا مردم این‌قدر گرفتار مشکلات نباشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمیرهاشم حسینی، تولیت حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانیبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمیرهاشم حسینی، تولیت حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی(ره) در مراسم وداع با پیکر طلبه شهید آرمان علی‌وردی با اشاره به حوادث اخیر در کشور، گفت: عقبه کسانی که این روزها این شعارها را می‌دهند، کسانی هستند که در ویترین‌های خود زن‌ها را می‌فروشند؛ فکر کردید امروز آمریکا دوستدار شماست! آمریکا برای ابرقدرتمند شدن خود حتی به اروپا که هم‌پیمانش است رحم نمی‌کند و به شما فریب‌خوردگان داخلی هم رحم نخواهد کرد.

وی ادامه داد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند «دشمن، ایران مقتدر را نمی‌خواهد» دشمن نمی‌خواهد ابرقدرتی برتر از خودش کسی باشد و دنبال این است که ایران را مثل سوریه کند نه اینکه به فکر مردم ایران باشد. ما بدتر از این شرایط را در اول انقلاب پشت سر گذاشتیم و بعد از آن دوران دفاع مقدس را داشتیم. استکبار جهانی همواره با ایران قوی و اسلامی دشمنی دارد، هرگز مأیوس نشوید و بدانید که این مسیر، مسیری است که هرگز نورش خاموش نمی‌شود.

این استاد حوزوی با هشدار نسبت به هوشیاری مردم نسبت به توطئه دشمن اظهار کرد: در این مشکلات حواس‌ها جمع باشد و بدانید طرح دشمن تخریب دین است و می‌خواهد مردم را از عفاف و حجاب بترساند تا بی‌حیایی و بی‌غیرتی در جامعه شیعی رواج پیدا کند. دشمن امروز خانه به خانه سراغتان می‌آید و بحث هم سر حجاب نیست و دعوا سر ایران قوی است. قرآن هم می‌گوید فکر کردید یهود و نصارا آمده با شما صلح و سازش کند و به شما خوش‌آمد بگوید.

حجت‌الاسلام حسینی با پیشنهاد اینکه دولت‌ها با هم متحد و ید واحده شوند، گفت: در این سال‌ها خیلی عرض کردم که دولت‌ها با هم اختلاف نداشته باشند؛ و‌ ای کاش این‌قدر این دولت و آن دولت نشود و همه ید واحده باشند و هر دولتی که سر کار آمد همه با هم کمک کنند تا مشکلات حل شود، نه اینکه یک سری سر کار بیایند و یک سری از کار بیکار شوند و برای هم بحث و اختلاف ایجاد کنند.

وی ادامه داد: خوب است همه دولت‌ها به میدان بیایند و ید واحده شوند و برای حل مشکلات کشور به هم کمک کنند، نه اینکه همه‌اش از هم اشکال بگیرند، بلکه یک بار برای همیشه با هم بنشینند و این مشکلات را ریشه‌ای و برای همیشه حل کنند که مردم این‌قدر گرفتار مشکلات نباشند و دشمن هم سوء‌استفاده نکند.

تولیت حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی افزود: دولت کنونی هم در حال تلاش است، اما در کل جهان تورم است و البته ما از دولت تقاضا داریم به بحث تورم، مشکلات اقتصادی، مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان در اولویت رسیدگی کند که خیلی از مردم این روزها به سختی زندگی می‌کنند.

حسینی خطاب به دشمنان و جوانان فریب‌خورده گفت: دشمنان هم بدانند فکر نکنید این مردم اجازه می‌دهند که اسلام و مکتب آسیب ببیند، ندیدید همین مردم در بحث کرونا چه جور به میدان آمدند و به هم کمک کردند. توصیه می‌کنم به فریب‌خوردگانی که این روزها در کف خیابان می‌آیند خصوصا جوانان، حتما مستند سوریه را ببینید. این‌قدر شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه را نگاه می‌کنید و چشم و گوش به آن‌ها بسته‌اید، امشب حداقل یک بار هم شده این مستند را ببینید که چگونه از یک اغتشاش عادی و آرام سوریه به آن وضع جنگ‌زده رسید و بدانید که دشمن برای شما هم ایرانی همچون سوریه می‌خواهد که هر روز جنگ و ناامنی باشد.

یادآور می‌شود، آئین وداع با پیکر شهید مدافع امنیت «آرمان علی‌وردی» شامگاه روز گذشته، هفتم آبان‌ماه با حضور جمعی از مردم شهید‌پرور تهران در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی(ره) برگزار شد.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha