دلسوزان ایران با وحدت از ولایت اطاعت کنند
کد خبر: 4096859
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
امام‌ جمعه کرمان:

دلسوزان ایران با وحدت از ولایت اطاعت کنند

امام‌ جمعه کرمان با تأکید بر اینکه امروز نیاز به وحدت داریم، گفت: دشمن به بهانه آشوب و اعتراض می‌خواهد کشور را ناامن کند. امروز شرایط ابتدای انقلاب در حال تکرار است و لازم است دلسوزان ایران و انقلاب در جبهه واحد پشت سر ولایت بایستند.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌‌ جمعه کرمان، امروز، ۱۳ آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: رعایت تقوا در زندگی سبب می‌شود به‌سوی عمل خیر بشتابید.

وی با گرامیداشت روز ۱۳ آبان و با بیان اینکه مبارزه با استکبار از ابتدا در دستور کار جبهه توحید بوده است، افزود: از ابتدای حضور بشر در زمین دو جبهه شکل گرفت که در یک جبهه هوی‌پرستان و مستکبران و در جبهه دیگر آزادی‌خواهان، حق‌طلبان و در رأس آن انبیای الهی قرار گرفتند و برای همین خداوند برای هر امتى پیامبری فرستاد تا مردم را به اطاعت الهی هدایت کنند.

امام‌‌ جمعه کرمان با بیان اینکه مبارزه با استکبار ریشه در تاریخ بشریت دارد، افزود: شعار علیه استکبار و آمریکا حرف امروز ما نیست، بلکه حرف همه آزادمردان توحیدی در طول تاریخ و از شعارهای محوری کتب آسمانی و شعار اصلی انبیای الهی است.

وی تصریح کرد: استکبار تک صدایی را قبول دارد و همه عالم و آدم را در اختیار خود می‌داند تا جایی که در زمان حضرت موسی(ع)، فرعون گفت من معبودی غیر از خود نمی‌بینم. این حرف فرعون در مقابل جریان توحید، ما را به یاد حرف رئیس‌جمهور قبلی آمریکا می‌اندازد که گفت دنیا امروز یک قدرت فائق می‌شناسد.

علیدادی‌سلیمانی افزود: جریان استکبار سلطه بر ملت‌ها را با زور دنبال می‌کند و جهانخوار است، مردم را تحقیر می‌کند و با تفرقه بین مردم به دنبال حکومت خود است و با فشار حداکثری ملت‌ها را در اختیار خود قرار می‌دهد. روز مبارزه با استکبار ریشه عقیدتی و تاریخی دارد و امروز افتخاری است که ملت ایران مبدع این روز باشد و هر سال روز مبارزه با استکبار را اعلام کند و راهپیمایی داشته باشد.

وی سه حادثه بزرگ تاریخ ۱۳ آبان را بخشی از ستم‌های استکبار برشمرد و گفت: تبعید امام خمینی(ع)، به خاک و خون کشیده شدن دانش‌آموزان و تسخیر پایگاه جاسوسی آمریکا سه حادثه بزرگ تاریخ ایران در روز ۱۳ آبان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تقدیر از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی مبارزه با استکبار و تبریک روز دانش‌آموز، بیان کرد: امروز روز بسیار حساس و مهم تاریخی است. کشور و انقلاب ما این روز را خلق کرد و پرچم این روز را به اهتزاز درآورد و در این راه هزینه‌های زیادی پرداخته است.

وی ارزش مبارزه با آمریکا را والا و ادامه راه انبیا و آزادیخواهان دانست و گفت: کشور ما چند راه پیش رو دارد که باید یکی از آن‌ها را انتخاب کند. یک راه تسلیم در برابر دشمن است که آن را در گذشته و در زمان طاغوت تجربه کردیم که تجربه تلخی بود. تسلیم خطرناکترین راه در برابر استقلال یک کشور است و ما تسلیم نخواهیم شد زیرا ما انقلاب کردیم تا تسلیم نباشیم.

امام‌ جمعه کرمان با تأکید بر اینکه تسلیم با نگاه ملی و اسلامی ما همخوانی ندارد، ادامه داد: راه دیگر زندگی مسالمت‌آمیز است و ممکن است بعضی این راه را انتخاب کنند، اما باید بدانید طرف مقابل شما آمریکایی قرار دارد که همزیستی مسالمت‌آمیز را قبول ندارد و به دنبال ممانعت از قدرت در کشورهای مستقل است. آمریکا برای اخلاق ارزشی قائل نیست. آنها به دنبال آشوب در کشورهای مستقل هستند.

علیدادی‌سلیمانی گفت: راه سوم جنگ است. راهبرد ما در این راه دفاع است. ما مردم روز نبرد هستیم، اما به کسی حمله و هجمه نمی‌بریم زیرا نگاه اعتقادی و ملی ما بر هجمه نیست بلکه دفاعی است و ایرانی‌ها در طول تاریخ با تمام قدرتی که داشتند با دیگران درگیر نبودند بلکه دفاع کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با تأکید بر اینکه اگر کسی به ما حمله کند مردانه در برابر او می‌ایستیم، اظهار کرد: راهبرد انقلاب اسلامی بازدارندگی فعال است. یعنی به حدی در حوزه‌های اقتصاد، فرهنگ، سیاست و... قوی شویم که دشمن اجازه کوچکترین هجمه‌ای به خود ندهد و امروز در حوزه نظامی به این قدرت بازدارندگی رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه در بازدارندگی دفاعی به نقطه دلخواه رسیده‌ایم و پیشرفت‌هایی را در پیش داریم، افزود: مسئولان باید کشور را در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و... به بازدارندگی فعال برسانند و بر عهده نسل جوان است تا کشور را به پیشرفت برسانند.

امام‌ جمعه کرمان خطاب به گروهی از خواص متذکر شد: چرا در مظلومیت امام و انقلاب ساکت شدید؟ در روزهای سخت باید از امام و انقلاب دفاع کرد اما بعضی‌ها ساکت مانده‌اند. مقام معظم رهبری در بیانات شفاف خود در جمع دانش‌آموزان حجت را تمام کردند و آنها که دلسوزند و ادعای دفاع از ایران و انقلاب را دارند باید بدانند امروز سکوت جایز نیست.

علیدادی‌سلینانی با تأکید بر اینکه امروز نیاز به وحدت داریم، گفت: زخم‌های کهنه سیاست را مرهم بگذارید و در جبهه حق برای دفاع از انقلاب و ولایت صف‌آرایی کنید. دشمن به بهانه آشوب و اعتراض می‌خواهد کشور را ناامن کند؛ امروز شرایط ابتدای انقلاب در حال تکرار است و لازم است دلسوزان در جبهه واحد پشت سر ولایت بایستند.

انتهای پیام
captcha